شب یلداتون اناری


مراسم شب یلدا رو دوس دارم در حد دور همی بودن و خندیدن و شاد بودن . خیلی به مراسمش بخاطر اعتقادات آقای خونه اهمیت نمیدم با اینکه خیلی دوس دارم یه شب ویژه داشته باشم .

اهل انتقاد از پیروان این شب و نوع مراسمی که گرفته میشه نیستم . به اعتقاد من هر چیزی که باعث خوشحالی و دور هم جمع شدن بشه خیلی خوبه .

این شب مصادف هست با تولد خواهرزاده من . بیچاره چه ذوقی میکنه . پدر و مادرش هم کلی هزینه میکنن و میان پیش ما و همه چیز در سکوت اجرا میشه . نه دستی و نه رقصی و نه آهنگی .

امیدوارم یلداتون به شیرینی انار سر بشه . و دور هم شب پرخاطره ای داشته باشید .

برا منم دعا کنید دوستان خوب من .

اشتباهات

دلم میخواد به گذشته برگردم و یه چیزایی رو جبران کنم . حذف کنم اضاف کنم . پاک کنم و اثرش از بین ببرم .

کاش میشد به عقب برگردم و برای یه چیزایی بیشتر و درست تر فکر کنم و تصمیم بگیرم. یه سری از اشتباهات متاسفانه اثر بسیار طولانی مدتی دارند و ریشه آدم رو میسوزونن.

من خسته م از اشتباهاتم.  آرزو میکنم یه جوری ازشون رها بشم .

شاید برای خواننده ها سوال پیش بیاد که این چه اشتباهی هست که اینطور منو آزرده ، اما هر آدمی تجربه های مشابه منو تو اشتباه کردن داره .

من البته سعی  کردم از تجربه هاش استفاده ببرم . چون بر این باورم که تو هر شری خیری هم هست و هر اتفاق بدی حکمتی داره .

اما اگه میشد باز انتخاب کنم جور دیگه ای انتخاب میکردم و جور دیگه ای تجربه می گرفتم. 

کاش پاک کردن اشتباهات مثل پاک کردن غلط املایی بود .برای  همه پیش میات که به حس کنونی من برسن و این اشتباه میتونه خیلی هم کوچیک و جزئی باشه اما طرف عامل به این اشتباه رو آزار بده. اشتباه مثل یه دروغ یا پنهان کاری برای دفاع از باورها و افکار شخصی برای هرکسی پیش میاد . اما کاش عوارض طولانی مدت نداشته باشه .

وقتی این صفحه رو باز کردم اصلا نمیدونستم از چی بنویسم و موضوع خاصی تو ذهنم نبود . و یه دفعه این افکار بصورت کلمات روی این صفحه سفید نقش بست . نقشی که خیلی قشنگ نیست اما واقعیت هست .

خدا کنه که همیشه برای هر کسی راهی برای جبران باشه اگه که راه برگشت هم وجود نداشته باشه . شاید اینجوری سبک تر بشیم و راحتر بخوابیم.

امروز اینجا میشه گفت خیلی سرد شده . امروز برا بار اول موقع کار رفتن لباس گرم خواهم پوشید .

من عاشق این سرمام.  چون اینجا 9 ماه سال هوا خیلی گرمه و باید هوای حالا رو بچسبم و لذت ببرم . برای همین تو پوشیدن لباس گرم تعلل میکنم تا سرما رو با تمام وجودم احساس کنم .

کاش معجزه میشد و برف هم میبارید.  این دیگه زیاده خواهی من بوده تو این شرایط جغرافیایی.

من حالم خوبه خدا را شکر. مشغول کار و آشپزی و روتین روزانه م .

راستی از مهر یه آزمایش دادم که باید همون موقع میبرد م دکتر ببینه. اما بعد گذشت سه ماه هنوز نتونستم ببرم نشون دکتر بدم دیگه خودتون میدونید چرا ...

دعا کنید یه فرصتی پیش بیاد که بتونم  جواب آزمایشم  ببرم نشون بدم . که دیرتر نشه.

امیدوارم هفته خوبی پیش روی همه باشه .

شب پر ستاره

سلام به همه دوستان خوبم.

هوا اینجا در حد هوای بهاری هست و آدم دلش میخواد بره شب گردی کنه . شب گردی از نوعی که حالت رو از هر چیز منفی و ناراحت کننده خالی کنه . یعنی برا خودت تا هر جای شب و تا هر جای تاریکی که دلت خواست بری . بدون ساعت و بدون گوشی همراه و بدون هر چیزی که از رفتن محدودت کنه . بدون اینکه لازم باشه پشت سرت رو نگاه کنی و بدون اینکه نگران آدم های پشت سرت باشی.

آنقدر بری و بری که با هر قدم یک فکر منفی یه خاطره بد بیفته و به خورد زمین بره . اینقدر راه بری که تو سرت و وجودت هیچ چیز تلخ و منفی باقی نمونه.

یه جوری باشه که هر جا هم دلت خواست توقف کنی و به لحظه ای که توش هستی فکر کنی و حال اون موقع ت رو ستایش کنی و سپاسش رو به جا بیاری .

خیلی دلم میخواد برم و رها بشم . من این چنین دختری هستم با همین آرزوهای کوچولو . خدا رو شکر میکنم . این روزها بیشتر شکرگزاری میکنم و بیشتر قدر خودم رو میدونم.

معلوم نیس فردایی که باشد من هم باشم . پس چرا حال الانم رو تباه کنم . من باید با زندگی پیش برم و نذارم کسی مانع آرامشم بشه.

راستی این هفته تو هر جلسه یوگا حرکاتم رو خیلی خوب اجرا میکردم و مربی خیلی خوشش میومد و منم ذوق میکردم که به حرکاتم بیشتر تمرکز کنم و واقعا لذت بیشتری می برم .

شب تون پر ستاره با آرزوهای رنگارنگ.

آدم ها ، من و کفش هام .

دغدغه بعضی آدمها خیلی بی ارزش و پوچه

مثلا تعداد کفش های تو رو میشمارن و حتی 1000 تومن تو دستت نمیذارن . شماردن نه از اون نوع که حسادت توش باشه نه بلکه از نوعی که نیش توشه . نیشی که زهرش تا ته وجودت رو میسوزونه .

اصلا بعضی ادمها رو باید از صفحه خیال و فکر پاک کرد . نباید بشون جا داد . نباید وقت و حس و جون برای فکر کردن بشون خرج کرد . باید ندیده و نشنیده گرفتشون .

بعضی آدمها هم فقط تو این دنیا جا اشغال میکنن و هیچ فایده ای برای اطرافیان شون ندارن . علف هرز اسمش بد در رفته اما اونم خاصیت داره و برا محیط زیست فایده داره . اما این آدمها از هر علف هرزی هرزترن .

یه آدمایی هم هست عین تو قصه ها ، دل گنده ، رئوف القلب ، جیب پر و دست باز . هر کاری از دست شون بربیات برات دریغ نمیکنن. خدا این آدما رو زیاد کنه .

همیشه دلم میخواسته اینقدر پول دار بودم که به نیازمندان کمک میکردم . و گره از مشکل شون باز میکردم .

حالا اون آدما که دغدغه شون فقط شماردن کفش های منه ، خدا هدایت شون کنه .

اصلا ولش کن من هر چندتا کفش دارم از زحمت و پول تو جیبی خودمه . به کسی هم ربط نداره . دستم رو هم پیش کسی دراز نکردم و خدا نکنه یه روزی محتاج اینجور آدما بشم . بعضی ها اندازه کوچکی دلشون رفتار میکنن . خیلی ضعیف و خیلی ناچیز و بی ارزش.

برای اینکه براتون سوال پیش نیات خب مگه من چند تا کفش دارم که مسئله شده !!! باید بگم من درحال حاضر سه تا کفش دارم که قابل استفاده هستن و یه دونه کفش پیاده روی دارم که دوستم بم کادو داده . نمی گم کمن چون بعضی ها همین رو هم ندارن . اما زیاد هم نیستن . خب من هر روز میرم سرکار نمیشه که فقط با یه کفش هی برم وهی بیام . آخرین کفش که خریدم و هنوز درحال استفاده هست مربوط میشه یه یک سال .