بیمه و ...

نگران وضعیت  مالی خودم هستم . بیمه ندارم و این 11 سال چون حقوق ماهیانه نمیگرفتم و البته هنوزم نمی گیرم ، نمیتونستم برا خودم بیمه رد کنم . اگرم قرار بود هر سه ماه یه بار دو سوم حقوقم رو بدم یه جا پای بیمه چیزیش برا خودم نمیموند.

11 سال کم نیس . اما من هیچ آینده ای ندارم. حالا هم اگه بخوام اقدام کنم تقریبا سه ماهی 600 باید پرداخت کنم وفقط300 برام میمونه و من با این همه هزینه هایی که دارم این پول خیلی کمه.

حالا قراره پرس و جو کنم ببینم بیمه ای که قیمتش کمتر باشه آیا وجود داره که پرداخت کنم . گاهی بسیار زیاد از بی انصافی رئیس مون ناراحت و شاکی میشم اما دستم به جایی بند نیس . اگه بخاطر خانواده م نبود تا حالا سر یه کار بهتر میرفتم و هم بیمه داشتم و هم حقوق بهتری ماهیانه میگرفتم.

یه وقتایی هم به خودم میگم 11 سال گذشته بقیه ش هم میگذره. اما این حرف من از قبول تقدیر نیس بلکه از تسلیم بخاطر ضعف خودمه که نتونستم شرایط رو عوض کنم و خودم این رو میدونم.

از تقدیرهای اجباری بدم میاد. از اینکه به اسم تقدیر تو رو مثل یه روبات کوک کنن که تو مسیری حرکت کنی که کس دیگه ای برات برنامه‌ریزی کرده. از اینکه اراده تو و انتخابت مهم نبوده و به حساب نیومده. از اینکه باید به زور قبول کنی که این سرنوشت توئه و دیگه نمیتونی تغییرش بدی و باید باش کنار بیای.

پس انسان بودن من با اراده خلق شدن من حق انتخاب داشتن من چی میشه.

چرا باید ناخواسته تو یه مسیری بیفتم که حتی جای ثواب ممکنه برام گناه هم داشته باشه و خودم میدونم انتخاب من نبوده و موقع حساب کتاب تازه باید ملامت و مجازات هم بشم . یعنی هم ناخواسته تو هچل افتادی هم بابت اون حساب کتاب میشی.

حداقل اگه خودمون مسیر رو انتخاب میکردیم اگه تو مسیر اشتباهی هم میکردیم خودمون قبولش داشتیم و نمیشد زیر بار نریم و مسلما عواقب انتخاب مون رو هم می پذیرفتیم.

نمیدونم شاید حرفام بوی کفر گفتن میده اما میدونم که همه شون منطقی و عقلانی هستن .

تو باید بابت چیزی مجازات بشی که خودت انتخاب کردی نه بهت تحمیل شده باشه .

حتی درباره ثواب کردن هم همین عقیده رو دارم . باید با دل راضی انتخاب کنی که یه کار خیر انجام بدی که پشتش ثوابش هم بت برسه وگرنه اگه به اجبار عامل دیگه ای باشه چون انتخاب تو نیس و دلت کاملا راضی نیس.  منحرف میشی و ممکنه با منت آجر اون کارت رو از بین ببری. و ثوابی هم برات حساب نمیشه.

پس چه خوب چه بد بهتر انتخاب من و با اراده من باشه . اگه نه جبر حساب میش نه تقدیر یا سرنوشت.

ببینید از بحث بیمه به کجا رسیدم .چون هر دو موضوع انتخاب صدرصدی من نبودن.


نظرات 6 + ارسال نظر
بچه پولدار دوشنبه 4 بهمن 1395 ساعت 20:08 http://rayhan3.blogfa.com/

پیچیده شد.

فرساد یکشنبه 3 بهمن 1395 ساعت 20:41

سلام دوست عزیز
فکر اقتصادی و به فکر اینده بودن خیلی خوبه اما غصه نخور
حساب و کتاب های ما برای امروزهست
من امروز به چیزهای زیادی ممکن نیاز داشته باشم و یا برام لوکس بحساب بیاد که در اینده اصلا مطرح نباشه
خدا بنده های خوبه فراموش نمی کنه

بله دارم فعلا پرس و جو میکنم ببینم راهی هست از اول سال خودمو بیمه کنم . اگرم نشد اشکال نداره. امروزم رو زندگی کنم حالا که تا فردا.

فاطمه جمعه 1 بهمن 1395 ساعت 08:59

سلام عزیزم می تونی ازبیمه زنان خانه داراستفاده کنی.طرحیه برای زنان.کاری هم ندارن که توشاغلی یانه.مبلغش97تومن بدون دفترچه بیمه است که اگه دفترچه هم بخوای 31تومن بهش اضافه میشه.ازوقتی اقدام کنی تا3ماه بعدش وقت داری بیمشو پرداخت کنی.بسیارمفیده.بری شعبه بیمه راهنماییت میکنن.موفق باشی

وای خیلی ممنون از راهنمائیت سعی میکنم این هفته برم ببینم چی میشه چون خیلی فکرشم. خیر ببینی.

طلوع ماه سه‌شنبه 28 دی 1395 ساعت 12:30 http://mmnnpp.blog.ir

اگه بیمه ات درست نشد میتونی از همین مقداری که میگیری خودت یه خورده اش رو برای خودت پس انداز کنی.قطره قطره جمع گردد...
درمورد ثواب و خطا درست میگی.اصلنم حرفات بوی کفر نمیده

سلام. یه مقدار پس انداز کردم . اما بیمه یه چی دیگه ست . مال روزای بی کسیه

تیلوتیلو دوشنبه 27 دی 1395 ساعت 10:23 http://meslehichkass.blogsky.com/

به نظرم نباید خودت را دست کم بگیری
وقتی نظری که برام گذاشتی را خوندم حس کردم داری به خودت کم لطفی میکنی

ابدا اینطوری نیست
بحث قشنگ و زشتی نیست
نگاه خودمون هست به خودمون... اول باید خودمون را دوست داشته باشیم
بخصوص کسی مثل شما با اینهمه قلب بزرگ و رئوف ...اینهمه محبتی که به اطرافیان داری... محبت بی چشم داشت... میدونی که باید واقعا قدر خودت را بدونی

نمیدونم چی بگم و جواب محبتت چطور بدم . فقط ممنونم

تیلوتیلو دوشنبه 27 دی 1395 ساعت 10:00 http://meslehichkass.blogsky.com/

بحث بیمه را که در موردش تخصصی ندارم
اما از قلب پاک تو خوب خبر دارم
میدونم که میخوای و برای همینم میتونی که شرایط را بهتر و بهتر کنی... هرچند بقیه تلاش کنن با اون دیدگاه غلطشون همه چیز را بدتر کنن

مرسی دوست خوب من . حرف نداری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد