جلسه دوازدهم مشاوره


از اول هفته به دکتر گفتم یه روز بین ۹:۳۰ تا ۱۰ صبح بم نوبت بده که مثلا خیلی هم گرم نباشه . دیروز پیام داد و برای امروز ساعت ۹ صبح تایم داد . صبح کمی زودتر از هر روز بلند شدم که برای کارام وقت کم نیارم و از خونه دربیام . به مامانم گفتم باید برم برای کارای مدرسه ، و حقیقت هم این بود که گفتم هم مشاوره بگیرم هم برم دفتر قضایی برای گرفتن سوءپیشینه. فعلا آزمایش تا چند روزی عقب افتاده ...‌ 


امروز مسیرم رو عوض کردم و تونستم خیلی نزدیک به خونه مون یه نیمکت نسبتا خوب تو یه پارک محله ای کوچیک پیدا کنم . همیشه از اونجا رد میشدم ولی هیچ وقت موقعیت نیمکت ها رو بررسی نکرده بودم ، خلاصه جاش بدک نبود و مشاوره م انجام دادم . 

هوا خیلی گرم بود ، سایه رو نیمکت نبود اما نزدیک بودنش باعث شد زمان بندی م اوکی بشه و بتونم زود برم دفتر قضایی  و بعد هم خونه ، که به کار طراحی م برسم . 


درباره اون جدول کلی حرف زدیم . درباره ورزش کردنم . دکتر و من حالمون خیلی خوب بود و خیلی از من راضی بود . 


یه سری از رفتارهای بالغانه من از نظر دکتر فقط یه جور فرار بوده . 

از نظر دکتر رفتار بالغانه، ‌درست یا نادرستی منطق هر شخصِ ، که حقیقتا منو قانع کرد و به دکتر هم گفتم . اینجور باشه هرکس با تعریف یه منطق شخصی و غیراستاندارد رفتار میکنه . دکتر گفت باید شخص خواسته هاش رو در قالب احترام و آرامش بیان کنه بدون اینکه تندی کنه . 

من گیج موندم و قلبا نتونستم درک کن یا حتی عقلا . 

برای همین گوگل کردم و یه چیزایی فهمیدم . 


چیزی که امروز متوجه شدم این بود که همیشه ابراز احساسات ما نشانه شجاعت و قدرت درونی ما نیس ، بلکه تو یه شرایطی سکوت و سخت نگرفتن به رفتار اطرافیان، بالغانه ترین و درست ترین رفتار هست . چون ممکن با اون تعریف قدرت و بیان احساسات مون ، فقط باعث از بین رفتن عزت نفس و یا غرور مخاطب مون بشیم . 


البته بازم به نظرم نمیشه تعریف مطلق داد . و هرکسی بر اساس فرهنگ و تربیت خانوادگی ش و حتی رشد اجتماعی ش ، عکس العمل خاصی نشون میده که ممکنه مناسب من یا شخص دیگه ای نباشه . و همین نسبی بودن ،‌ الگوپذیری و استفاده از تجربیات و نظرات دیگران رو زیر سوال میبره و نمیشه بشون استناد کرد . 


درکل جلسه خیلی خوبی بود . با هم خندیدیم. درمورد ورزش و مدرسه به دکتر گفتم و خیلی خوشحال شد . 


این هفته همت کردم و شب یه ساعتی نشستم پای طراحی و خوشبختانه  تونستم هر دو تکلیف این هفته رو آماده کنم . 

نمیدونم استاد چی میکنه که نتیجه چالش رو اعلام نکرده ، البته امتیازات رو گفته ولی اسامی اونایی که سرتیفیکیت میگیرن رو هنوز اعلام نکرده . دیگه زیادی طولانی شده اوووف .  چرا سرتیفیکیت منو نمیده 

نظرات 1 + ارسال نظر
لیلی دوشنبه 30 مرداد 1402 ساعت 21:56

مدرکت رو هم می‌گیری به امید خدا به همین زودیهای زود...

گرفتتتمممم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد