درخت نباش ..

صبح خیلی قروقاطی نوشتم . آخرش یادم افتاد که اصل حرف رو نزدم . 

اینکه گفتم کجا بدنیا بیای خیلی رو زندگیت و شخصیتت تاثیر داره ..  

و خواستم بگم من این همه سال تو این زبانکده کار کردم ... چرا هیچ وقت به این فکر نکردم که میتونم جور دیگه ای هم کار کنم .. مثلا برای آیلتس  یا  تدریس کنکور... اما به محض اینکه وارد قلم چی شدم ، یه هدف جدید پیدا کردم ، یعنی کل روز و شب درحال بررسی کتب و کانال های مختلف هستم . 

دنبال کتاب های زبان انگلیسی  دبیرستان  هستم گیرم نیومده ، حتی تو دیوار و شیپور .. دسته دو هم بود اوکیه .. چون من باید از پایه ۱۰ شروع کنم به ارزیابی محتوای کتاب و بررسی تکنیک های تست زنی . 

پی دی اف ها رو دارم .. دیگه اگه گیرم نیاد مجبور میشم کپی کنم . 

یه کتاب هم برای زبانکده سخن جدید میخوام که از دیجی کالا قیمت مناسب تر پیدا کردم . 


آره داشتم میگفتم ، به محض تغییر محیط ، یه هدف جدید و انگیزه درون من ایجاد شد .. تو شرایطی که فکر میکردم دیگه کار خیلی مهمی ازم برنمیاد .  پس ببینید چققققدددرررر مهمه کجا بدنیا بیای و کجا زندگی و کار کنی . کجا سیگنال پیشرفت وجود داره و تورو تو مدار خودش بکشه . و برعکس کجا حس کنی دیگه بیشتر از این از پست برنمیاد . 

متاسفانه این اتفاق برای من خیلی دیر افتاد ، ولی من حتی الان هم آماده تلاش کردن بیشتر هستم . گاهی واقعا خسته میشم حتی چند روز پیش ، گفتم ساره تو تا کی باید تو سر بزنی برای یه قدم جلو رفتن و یه مقدار پول بیشتر ... منم میبُرم .. منم داغون میشم . مثل همه آدما .


یعنی اینقدر دلم میخواد یه روزی بشم مدرس کنکور قلم چی . این هدف شاید به ظاهرش ساده بیاد یا حتی از اون بزرگتر هم وجود داشته باشه ، اما من دوسش دارم ، و خیلی آسون نیس اتفاقا ،  مشاوره تحصیلی  گفته یک سال باید روش کار کنی  ، هر ویدئویی که دانلود میکنم بالای یه ساعت و نیم هست و میشینم با دقت و علاقه نگاه میکنم و نکته برداری میکنم .  لازمه یه سری کتاب تست از یکی دو تا استاد درجه یک ، بخرم و کار کنم .  

از اونور هم  مرتب جزوه نویسی میکنم برای کتاب نهم که فعلا باید درس بدم . یعنی اونقدر منابع و مطلب جمع کردم که کی فرصت کنم همه رو چک کنم خدا میدونه . 

تا جایی که میتونید جاتون رو عوض کنید ، ایها الناسی که هنوز به سن من نرسیدید و شور جوونی سرمایه آینده تونه . 

من یه عمر درخت بودم و یه جا ریشه زدم . ریشه م گند زده و درخت دیگه میوه نمیده . 

ترس یکی از چیزایی بود که منو درخت کرده بود .. چیزی که این بار به خودم گفتم باید بش غلبه کنم . و خدا رو شکر که روزنه ای باز شد . 


نظرات 5 + ارسال نظر
مامان فرشته ها چهارشنبه 21 مهر 1400 ساعت 19:32

کتابها رو‌میتونی از همون کانون افرادی که امسال وارد دانشگاه شدن گیر بیاری خوشحالم برات من میدونم تو نتیجه تمام خوبیهایی که به اطرافیانت کردی رو میبینی فقط باورداشته باش من در ۴۴سالگی به این نتیجه رسیدم که حتما باید ذهن خودم رو مثبت کنم انشاالله سرشار از ثروت و‌شادی هر روز برامون بنویسی

از چندین نفر پرسیدم هنوز گیرم نیومده
ممنونم دوست من شما هم همینطور

Zahra چهارشنبه 21 مهر 1400 ساعت 07:33 https://khunamun.blogsky.com/

عزیزممممممم‌
خیلی برات خوشحالم ساره، خیلی!
تو واقعا دختر قدرتمند و توانایی هستی. بهت افتخار می‌کنم. خیلی خوشحالم که تونستی به ترست غلبه کنی. واقعا دارم تغییر رو تو نوشته هات و تو حرفات و فکرت می‌بینم. ساره تو خیلی عالی هستی.

مرسی زهرا جان .. ممنون عزیزم
تو هم خیلی تغییر به رشد کردی ...موفق باشی عزیزم

ترانه چهارشنبه 21 مهر 1400 ساعت 02:05 http://taraaaneh.blogsky.com

خیلی جالب بود. وقتی آدم محیطش رو عوض میکنه یعنی در معرض اطلاعات و محرکات جدید قرار میگیره . مثلا من خودم خیلی اوقات فکر میکنم برم فلان جا یا نرم؟ بعد میگم شاید اونجا چیزی در انتظارمه که اثر مثبتی روی زندگیم داشته باشه..
امیدوارم به خواسته ات برسی و بتونی مدرس قلم چی بشی.

دقیقا ... یعنی خود کلمه قلم چی برای من شد انگیزه که قلم چی همیشه هست و میتونم برای پیشرفتم بش تکیه کنم .
آدمایی که میبینی همه سطح بالا هستن و تو دلت میخواد به سطح شون برسی

ریحانه چهارشنبه 21 مهر 1400 ساعت 00:27

خوشحالم برات دختر. میبینی؟ داره خوب میشه. منتظر روزهای خیلی خیلی بهتر باش :***

ایها الناس، به همسر منم دعا کنین که حالش خوب نیست (سرطان) مرسی :***
الان سو استفاده ابزاری از وبلاگت کردم :))))

سلام عزییییزم خوبی

ایهاالناس دعا کنید همسر دوست عزیزم رو
اینجا خونه توئه

غزل سپید چهارشنبه 21 مهر 1400 ساعت 00:01

عزیزم خیلی برات خوشحالم
درخت رو قبول میکنم ازت ولی میوه ندادن و گندیدن ریشه ها رو نه...
مطمئنم به زودی این تلاشها به زیبایی به بار میشینه

مرسی عزیزم
نه خب خداییش نمیشه هم گفت ریشه گند میزنه یا میوه نمیده .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد