قدمی کوچک

بابت همراهی همه خوانندگان عزیز تو پست قبلی بازم تشکر میکنم . 

و از دوستانی که حتی بطور خصوصی و تو دنیای واقعی جویای احوال من و مامانم بودن .

واقعا به محبت تون دلگرمم. 

ببخشید که همیشه این خونه تاریک و غمگین بوده 

دلم میخواد یه روز بیام یه خبر خیلی خوشحال کننده بدم و جبران همه غصه خوردن های این چند سال همراهی تون رو بدم .

و چقدر خوشحالی تون خوشحالم میکنه فقط خدا میدونه . 


مامانم بهتره هم از بدن درد هم موضع زونا ...

روزای اول به شدت گیج بود و الان بهتره . البته هنوزم باید من یا کس دیگه کنارش راه بره و دستش رو بگیره که نیافته . صبح ها یه دور حمام میبرم و محلول ضدعفونی میزنم و بعد لباس هاش میشورم و عصرها که من نیستم اون خواهرم میاد و این کار رو میکنه . باز خوبه این بار یکی یه تکون خاصی به خودش داد تو مراقبت ها . 


راجب همه چیزایی که گفتید هم با مامانم هم داداشم و حتی خواهرم که مریضِ حرف زدم . از اینکه نمیتونم هر روز و هر شب آشپزی کنم . از اینکه من ربات نیستم و آدمم .  راستش خسته مفصل نویسی هستم فعلا ، اما همینقدر بدونید که همه رو گفتم ، حتی واکنش های بد دیدم و جواب های تلخی شنیدم ولی خببببب... شاید ریز و کوچیک اما قدم هایی برداشتم .


تمرینات طراحی م شد دو هفته تلنبار.. و به استادم قول دادم این هفته جبران کنم ..‌ و واقعا نمیدونم بتونم یا نه . 


تابستان شده و تماس هایی داشتم برای کلاس های خصوصی نقاشی و زبان ...  ولی هنوز عملا چیزی شروع نشده .. احتمالا یکی دو تا از هفته دیگه شروع میشن . 


یه سفارش چهره تکراری داشتم که متاسفانه تو دست مشتری آب خورده و لک شده و خواست من دوباره براش کار کنم ... اما من وقت و انرژی این کار رو  نداشتم .. چون همون اول هم خیلی خوش دست و حال نبود . به مشتری نه نگفتم .. با استاد قبلی سیاه قلمم صحبت کردم که اون بکشه و هزینه ش مال خودش و من فقط یه پورسانت بردارم و ایشون قبول کرد . میترسیدم بگیرمش و با این روحیه و مشغله ها نتونم کار خوبی دربیارم.  


حتی به خانواده م گفتم من از علایق و استراحت م بخاطر کارای خونه دارم فاکتور میگیرم ، کمی بیشتر مراعات کنید . 


حس های بدی رو  تو این مکالمه ها تجربه کردم که گفتن شون مایه شرمساری بیشتر منه . 


این پست رو نوشتم کمی خیال تون راحت کنم . 

راستی  تا حدی تونستم تمرین خودخواهی کنم . تا حدی تونستم داداشم رو به کار بگیرم حتی در حد بلند کردن فلاکس چای . و همینقدر فعلا جواب داده اون حرص خوردن های من .


یه دنیا ممنونم بابت همراهی هاتون . بابت خوبی هاتون . 

نظرات 9 + ارسال نظر
هاله شنبه 29 خرداد 1400 ساعت 12:24

خدا رو شکر مادر بهتره مادر جایگاهش جداست خودت بهتر می دونی
ولی در مقابل خانواده و حرفها و خواسته هات با همین فرمون برو جلوووو همین یه ذره یه ذره
همسر منم همینطور بود از بس مادرش جور همشونو کشیده بود الان همه کارهای خونه رو بلده برام جارو برقی می کشه شیشه پاک می کنه
برادرهاتم قطعا مقابل همسراشون کوتاه میان ولی تو فعلا به نفع خودت بهره بگیر این همه براشون کار انجام دادی حالا اونا یاد بگیرن چی میشه مگه

بله مادر فرق داره واقعا .
هرچند که اونقدر حجم کار و پرستاری تو خونه ما زیاده که گاهی توانی برای اون هم برام نمیمونه متاسفانه و فقط شرمنده خودم میشم .
چه خوب که همسر شما تغییر کرده ... البته اکثر پسرها تو خونه پدری ، خیلی تنبل بازی درمیارن و از خواهر و مادر گاها سوءاستفاده میکنن ولی تو خونه همسر کلا تغییر میکنن . البته البته هستن کسانی هم که بازم به تنبلی خودشون ادامه میدن و همسرشون خیلی اذیت میشه باشون

تیلوتیلو شنبه 29 خرداد 1400 ساعت 09:54 https://meslehichkass.blogsky.com/

عزیز نازنینم
انشاله که بلا از خودت و عزیزانت دور باشه
تو دختر قوی و فعال و فداکاری هستی
هوای خودت را داشته باش... تو یکی از بهترینهایی
تصمیماتت هم پر از مهربونی و لطف به دیگرانه و این را نمیشه نادیده گرفت

ممنونم تیلو جان

ترانه جمعه 28 خرداد 1400 ساعت 20:12 http://taraaaneh.blogsky.com

خوشحالم که مامان بهترن. حرف زدن اگر هیچ فایده ای نداشته باشه حداقل باعث میشه خودت احساس بهتری پیدا کنی از اینکه داری برای خودت کاری انجام میدی.

ممنونم ترانه جان بله خوبه که گاهی صدای درونم به دفاع ازم دربیاد

رابعه جمعه 28 خرداد 1400 ساعت 16:12

سلام ساره جان معمولا آدما در مقابل تغییر مقاوم هستند ممکنه رفتاری یا کاری کنند که دل آزرده بشی ولی اهمیت نده و راهتو و روش جدیدت رو ادامه بده.

بله عزیزم حتما . مرسی دوست من

مریم جمعه 28 خرداد 1400 ساعت 13:31

سلام ساره جان شکر خدا که مامان بهتر هست و هزاران بار شکر که توانستی کمی حرف دلت را بزنی عسل اصلا ناراحت نشو این حسی هست که همیشه در افراد مهربان پیش می اید من خودم این حس ها را هزاران بار تجربه کردم و ببخشید دوباره خل شده ام و با شدت بیشتری مهربانی کرده ام و با شدت بیشتری ناراحتم کرده اند برای شروع هر کاری یک ناراحتی یا یک مشکل پیش می اید صبور باش قوی باش و به دل نگیر تا موفق شوی اعضای خانواده ات هم باید بفهمند که شما هم حقی دارید کم کم عادت میکنند هر رفتاری که ما از مردم در قبال خودمان می بینیم دقیقا از رفتار ما نشات میگیرد یادتان باشد.ارزویم سلامتی و موفقیت تان هست

بله درست میگید واقعا . منم به خودم نهیب میزنم میگم ساره اصلا ناراحت نشو ، با خنده یا گاهی جدی حرفت رو بزن و تقریبا هر روز دارم تمرین میکنم و از مامانم خواستم کمتر لی لی به لالای پسرا بذاره ... بش گفتم من بعد تو مجبور جور همه این زندگی رو بکشم پس نذار از این بدبخت تر بشم ..

ممنونم که هستید و از تجربیات خودتون میگید که به من کمک کنید و بتونم واقع بین تر باشم

رها جمعه 28 خرداد 1400 ساعت 11:23

خوشحالم که با خانواده ات حرف زدی و تا حدودی فهمیدن که تو هم حق زندگی کردن میخواهی. من به تجربه دیدم این کارا بعد از مدتی میشه انجام وظیفه و عادت برا بقیه و نکردنش توهینی به بقیه .پس خواهشا همین قدمها ی کوچولو را بردار و خودخواه باش مثل بقیه

باور کن هر روز دارم سعی میکنم به شکل های مختلف تغییر ایجاد کنم در خودم و رفتارهای ظالمانه اطرافیانم .. ولی سخت نتیجه میگیرم . ولی خب از سکوت بهتره

به خودم میگم ببین آدم به کجا میرسه که خودخواهی ، صفت برگزیده ش بشه تو این شرایط .

ریحانه جمعه 28 خرداد 1400 ساعت 10:42

ناراحت صحبتهای تلخ گفته شده نباش. به نتیجه فکر کن که تغییراتی هرچند کوچیک ایجاد شده. به مدت یک ماه دقیق نگاه کن که این تغییرات از بین نرن. باید نهادینه بشن. تو این یک ماه اگر دیدی دارن از بین میرن یه یادآوری بکن. بتونی یک ماه این رو حفظ کنی عالیه. میشه عادت زندگی.

به قول تیلو، خرده عادت ها خیلی مهمن و همین طوری ایجاد میشن.

خوشحال شدم برای این تغییرات. میبوسمت.

آره امروزم بش گفتم فلاکس چای ت بلندی کردی ، گفت آره
هی باید مشق بدم بشون ...
منم میبوسمت عزیزم

حسین جمعه 28 خرداد 1400 ساعت 06:33 https://daremtedadzendegi.blogsky.com/

سلام خدا به مادرتون سلامتی بده
و هزاران درود و آفرین به شما و خواهرتون که مواظب مادرتون هستید. پاینده باشید ان شاءالله و خدا خیرتون بده
ممنونم وب منم سر بزنید
تشکر

سلام خوش اومدید
سلامت باشید

غزل سپید جمعه 28 خرداد 1400 ساعت 03:22

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد