ادامه پست قبل

اونقدر عجله ای چندتا جمله نوشتم که نفهمیدم چی شد .

مهمان دیروز یکی از خواهرها بود ، دیگه نتونستن سر نزنن.  اینجا وضع کرونا خیلی بد شده . یه جورایی که داره خبر از تو فامیل هم میاد .

صبح شوهرش اومده بود با تاکسی ها یعنی کلی آلودگی شاید گرفته . اومد نشست و کلی سرفه میکرد . البته ما نه دست دادیم نه روبوسی کردیم . ولی مادر پدر .... چی بگم ... حالا نه به اون شدت ولی بهرحال تماس نباید برقرار میشد که شد .

بعد رفتنش،  لیست خرید جمع شد و من مجبور شدم برم تا بازار . دستکش پوش و ماسک پوش. .. رفتم داروخانه و سوپر مارکت و سوپرمیوه.  خرید کردم و اومدم پای گاز ، ماکارونی پختم جاتون خالی .

میوه های دلبر تابستونی اومدن و ساره مونده بود چی بخره . آخرش هم گیلاس خریدم و هم انگور عسکری . از قیمت ها که نگم.  قارچ هم خریدم . خرید میوه و تره بار خیلی حال خوش کنه. اونم حتما بخاطر سبز بودن و زنده بودن و ماهیت طبیعی بودن شونه.  به آدم حس زندگی میدن .

مامانم خیلی سرحال نیس ، چند روز میبینم کمی ناخوشه   . حرصم درمیارن حرف گوش نمیدن ، نکات بهداشت و تغذیه رو اونجور که باید رعایت نمیکنن.  کل ماه رمضان روزه گرفت با اینکه عمل قلب داشته ، منو نگران میکنه . گاهی به خودم سرکوفت میزنم که بسه دختر ، چقدر میخوای حرص همه رو بخوری مگه خودت کم درد داری  ، اما نمیتونم بیخیال بشم . براش آب میوه گرفتم که بخوره ، سرش غر زدم که چرا تقویتی نمیخره بخوره .

زبونم مو درآورده بسکه هی تذکر دادم .گاهی  اونقدر شنونده ت بیخیال و خنثی میشه ، که تو از خودت بدت میاد ، به خودت میگی بابا تو چقدر غر میزنی ، چقدر تذکر میدی .

و گاهی فقط تمرین میکنم که بیخیال شون بشم . تازه اگه بتونم ...


راستی شنبه تو آموزشگاه جلسه داریم . قرار شده برای کلاس های مجازی ، پروتکل کاری مطرح و ارزیابی بشه .


یه هنرجوی نقاشی مجازی  دارم .

یه زبان آموز مجازی هم که از دوستان هست ، تازه شروع کرده به گرفتن آموزش ، سرقیمت،  اون چیزی نشد که من میخوام اما چون از دوستان بود ، تخفیف دادم . دوستان که میگم یعنی دوست فامیلی .

ولی وقتی میگم دوستام،  یعنی واقعا دوست خودم .

امروز اگه مینشستم پای طراحی ، شاید طرحم تموم میشد ، اما خب نشد دیگه ، فردا هم جمعه ست ، میره تا شنبه انشاءالله. 

فردا بازم یه لایو آموزشی هست که نباید از دستش بدم .

باید خیلی بیشتر تمرین و کار کنم ...

نظرات 2 + ارسال نظر
حمیدحوائجی پنج‌شنبه 22 خرداد 1399 ساعت 14:55 https://khodrofanni.blogsky.com/1399/03/22/post-612/

درود بر شما

خانم ایراندخت کاملا درست می فرمایند. فلفل سیاه، زنجبیل، دارچین، عسل و نبات برای تقویت بدن در برابر ویروس کرونا کاملا مفید هستند.

در مورد چای نبات با دارچین باید خدمت شما عرض کنم که پس از میل کردن اثر تقویتی اش فورا یک دقیقه بعد قابل مشاهده ست.

پدر و مادر گرامی اگه فاصله رو خصوصا با افرادی که سرفه می کنند رعایت کنند و دست هاشون رو مرتب با آب و صابون بشورند ان شا ء الله هیچ مشکلی برایشان به وجود نمیاد.

در مورد ماسک، باید گفت که تاثیر خاصی نمی گذاره. ویروس کرونا در همه جا پخش هست و بعید می دونم یک همه گیری در سرتاسر ایران و چه بسا جهان به وجود نیامده باشه. ماسک مگر از نوع "ش.م.ر" (ماسک شیمیایی) باشه تا بتونه فیلتر کنه.

اجتناب ما آنقدری نبوده که به ویروس مبتلا نشیم. کرونا بسیار مسری است و همه جا پخش. من فکر می کنم خیلی از ما احتمالا حتی چندبار مبتلا شدیم اما هیچ اتفاقی برامون نیفتاده.

به اعتقاد من میلیون ها نفر در ایران با ابتلای کم علامت، آنتی بادی در بدنشون دارند و بدنشون نسبت به ویروس مقاوم شده.

افرادی که سرفه می کنند یا مشکل حاد تنفسی درشون رویت میشه برای دیگران خیلی خطرناکند.

موید باشید

ممنونم آقای حوائجی برای وقتی که گذاشتید و اطلاعاتی که دادید. سعی میکنیم بیشتر رعایت کنیم

ایراندخت پنج‌شنبه 22 خرداد 1399 ساعت 12:56 http://delneveshtehayedeleman.blogsky.com

سیر و فلفل سیاه و زنجفیل بدید بهشون بخورن. ان شا الله که مشکلی پیش نمیاد.
البته زنجفیل خیلی نه. هفته ای دو سه بار با عسل و آب ولرم‌ . تاثیرش برای من حوب بوده نمیدونم حالا ایشون بهش حساسیت نداشته باشن یه وقت

اگه حرف گوش کنن حتما .
ممنون از توصیه تون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد