مرگ های غریبانه

یه کار ترجمه از یه دوست رسیده دستم ، که چند روز دارم روش کار میکنم . وقتم پر شده و گاهی تداخل فعالیت پیدا میکنم .

کار طراحی و کار نقاشی با مدادرنگی،  هرکدوم خیلی وقتم میگیرن.

استاد نقاشی م خیلی از کارای مدادرنگی من راضیه و میگه کارت خیلی قویه و ازم خواسته ادامه بدم ولی من بخاطر هزینه ش و فشار کار خیلی دو دل موندم چه کنم . فعلا چند جلسه از ترمم مونده ، اونو تموم کنم ببینم چی میشه.  یه کار انجام دادم ، گفت از اون کارایی شده که طرح اصلی رو از فرعی نمیشه تشخیص داد ...  یعنی اینقدر شبیه شده . عکسش اینجا میذارم براتون .



  احساس میکنم این روزای قرنطینه خیلی از دستم  کار کشیدم و گاهی دست عمل کرده ، درد میگیره  ولی خوبه که سرم شلوغ باشه و از فکرهای دردآور،  کمی غافل بشم .

دیروز آقا مسخره م میکرد که بیکار شدی و همون حقوق چندرغاز رو  هم دیگه نمیگیری ، یکی نیس بش بگه اگه دلت سوخته بود میگفتی این دختر سه ماه تو خونه نشسته و دیگه درآمدی نداره ، یه چیزی بلند کنم بش بدم .

شوهرعمه م سالها ناراحتی تنفسی داشت بیچاره بیشتر وقت ها بیمارستان بستری بود . همین سری آخر حدود 20 روز بستری بوده و بخاطر کرونا ملاقات نداشته ، پریروز صبح فوت کرد . خیلی غم انگیز بود چون نه خودش و نه خانواده نتونستن روزای آخر همو ببینن یا حتی دستی به روی هم بکشن.  خیلی دلم برای عمه م و دخترعمه هام سوخت که بدون خداحافظی،  از پدرشون جدا شدن . مراسم با محدودیت و به زور برگزار شده و کسی قبرستان نرفته جز دو سه مرد . خیلی مرگ این دوران ، غریبانه شده . متوفی تک و تنها و بی کس راهی اون دنیا میشه ، بدون وداع ..


کلی با آقا چونه زد داداشم ، که زشته تو نری . خیلی بی محبت شده اصلا نمیدونیم چشه ، دلش برای هیچ کس نمی سوزه و محبت و وابستگی به هیچ کس نداره ، آخه آدم شوهر خواهرش بمیره و بیخیال بشینه پای تلویزیون و بعد هم که میره اونجا جر و بحث الکی با فامیل را بندازه .

گاهی از اینکه پدرمه ، بخاطر این رفتارهای بی رحمانه و سنگدلی ش ، خجالت می کشم .

کرونا هم وضعیت رو بغرنج کرده و اینجور وقت ها آدم نمیدونه چه کنه ، آخه مگه میشه عزیزی بمیره و تو صاحب عزا رو بغل نگیری ، چطور میشه از دور کسی رو آروم کرد .

کلی به ما حرف زد و توهین کرد و به اصرار داداش و مادرم راهی آبادان شدن و قرار شد رعایت کرونا رو بکنن.

اما مامانم گفت اصلا راه نداشت دوری کنم با اینکه حتی بشون گفتم که بغل نکنیم ولی اونا نیاز داشتن و خودشون بغل باز کردن . دیشب ساعت 12 برگشتن و رفتن حمام .

منم عصر تنها بودم و کار خاصی نداشتیم.  فقط چای دم دادم و سالاد درست کردم برای افطار.  غذا هم از مانده ظهر داداشا،  خوردم با خواهرم . مهمترین کاری که چند ماه ، منتظر فرصتش بودم این بود که بپرم تو کمد و سریع یه سروسامانی بدم به اون خرابه،  تند تند یه سری وسیله جابجا و مرتب کردم و کلی راه نفسم انگار باز شد  . قبلا هم گفتم مرتب کردن کمد یکی از لذت های منه .

دوستون دارم و خیلی از بودن تون کنار خودم ، شکرگزارم. 


پ . ن

عکس بالایی طرح اصلی و پایینی کار من .

نظرات 17 + ارسال نظر
زینب پنج‌شنبه 18 اردیبهشت 1399 ساعت 15:59

واقعا نقاشی هات فوق عالین! ایشالا کمد خونه خودتو به زودی سروسامون بدی.

مرسی زینب جون . مدتی نبودی عزیزم

زهرا وبلاگ خونمون پنج‌شنبه 18 اردیبهشت 1399 ساعت 03:21

سلاااممممممم
چطوریییی؟؟؟ وای نمیدونی چقدر دلم برات تنگ شده بود، من رمز وبلاگم یادم رفته بود و کلییی تلاش کردم تا دوباره یادم بیاد، اومدم کل مطالبات رو خوندم، یه جاها بغض کردم مثل وقتی که نی‌نی پیشی مرد :(
دختر تو واقعا معرکه ای!! چقدر قشنگ کشیدی این طرح رو من خیلی بهت افتخار میکنم! عالیه کارت !

سلااااااااام دختر تو کجایی؟ حالت خوبه رو به راهی رو به رشدی
چقدر اومدم وبلاگ نبودی چند بار کامنت گذاشتم.
ممنون از حسن نگاهت
خوش برگشتی عزیزم

Mary دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 ساعت 01:59

خیلی کارتون فوق العادست :)
فوت شوهرعمتون رو تسلیت میگم. خدا رحمتشون کنه.
توی کامنتها دیدم دوست عزیزی تشویقتون کرده بودن توی بورس سرمایه گذاری کنین. من توی بازار بورس شخصا تجربه ای ندارم ولی اخبار راجع بهش رو حدود دو ساله که دنبال میکنم و بهتون توصیه میکنم بدون راهنما واردش نشین. بورس بازار پرریسکیه که میتونه تمام سرمایتون رو طی چند ساعت به باد بده! درسته، ممکنه سود بکنین با ورود بهش اما مثل سیستم بیت کوین و فارکس و بقیه سیستم های مشابه ریسکش خیلی بالاست و اگر سهامتون سقوط بکنه هیچ کاری از دستتون ساخته نیست. اگر میخواین وارد بازار بشین حتما با احتیاط وارد بشین و پولی رو سرمایه گذاری کنین که در صورت از دست دادنش غصه نخورین و اعصابتون خورد نشه.
سالم باشین :)

سلام ماری عزیز
ممنون.
بله بخاطر همین ریسک بالاش هست که هنوز شخصا اقدام مستقیمی نکردم. و گفتم اگه داداشم با آگاهی خودش شرکت کنه منم مبلغ کمی میذارم مثلا همون یه میلیون تومن که جانب احتیاط رو رعایت کرده باشم . هرچند که برای من یه تومن هم خیلی زیاد و پس انداز یک سال و گاهی بیشتر بوده .
مرسی که اومدی گفتی .
شما هم موفق و پیروز باشی

آرزو یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 ساعت 09:00

برای کلاس نقاشی امکانش هست یه جلسه برگزار کنیم ببینم دخترم ارتباط برقرار می کنه یا نه؟دوست داره ؟

بله میشه حتما . یه شماره برام اینجا بذارید

آرزو شنبه 13 اردیبهشت 1399 ساعت 23:33

ببین شما ثبت نام اینترنتی رو انجام میدی هروقت خواستی میری برای احراز هویت.خود ثبت نام و اومدن کد پیگیری ربطی به جایی نداره.بعضیا از ناآگاهی مردم استفاده می کنند و برای ثبت نام پول میگیرند.در مورد احراز هویت هم شما میری باجه بهت نوبت میده مثلا دو هفته ی دیگه بیا.بعد که رفتی و نوبتت شد ممکنه کدت ۱ هفته بعد بیاد.

ممنون بابت راهنمایی. تو فکرش هستم

فرشته شنبه 13 اردیبهشت 1399 ساعت 21:57 http://femo.blogfa.com

تو بهترینی عزیزم خدا با توست

ممنونم

آرزو شنبه 13 اردیبهشت 1399 ساعت 17:03

عزیزم برو یه کارگذاری انتخاب کن و ثبت نام کن.سجام هم ثبت نام کن.(هر دوشون اینترنتی)کارگزاری های مختلف وجود داره.آگاه مفید خوارزمی ...... از نظر کارمزد فرقی ندارند و من نمی دونم کدوم بهترن.(زیاد فرق ندارند)من خودم آگاهم.
بعد میری دفتر میشخوان دولت احراز هویت میشی و الان چون شلوغه طول میکشه تا کدت بیاد.بیاد بگو بهت می گم چه کنی.بااااااور کن بورس غول نیست(من خودم فکر می کردم نمی تونم حتی ثبت نام کنم)

داداشم میگه اینجا فقط یه نفر مخصوص ثبت گذاشتن و الان تو شهر ما خیلی سرش شلوغ شده همه هجوم بردن . گفت فعلا صبر کنیم

آرزو شنبه 13 اردیبهشت 1399 ساعت 13:30

عزیزم اگه دو ماه پیش اومده بودی و فقط عرضه اولیه ها رو خریده بودی پولت تقریبا دو برابر شده بود.ببین هنوز خوبه تا یکی دوماه دیگه.حتما اقدام کن.منم هر سوالی داشته باشی در حد (سواد ۳ ماهم)جواب می دم.
کلاس نقاشی ماهی چند جلسه؟

برای شروع تو بورس باید چه کنم ؟

کلاس نقاشی مجازی ماهی 120 . بسته به سن شخص من کار میدم بش اون انجام میده میفرسته و رفع اشکال میکنم و نکات میگم . زمانش آزاد ، کل روز میتونه کار بفرسته . ولی آموزش اصلی رو من صبح میدم . بخاطر شرایط ناجورم و اتاق که ندارم متاسفانه محدودیت جای کار دارم. صبح ها راحت تر میتونم کار کنم و آموزش بدم . درکل ساعتش محدودیت نداره . ممکن من تمرین صبح بدم ولی هنرجو عصر بفرسته ، من چک میکنم و ادامه آموزش ...

فرساد شنبه 13 اردیبهشت 1399 ساعت 11:30

سلام
خیلی عالیه، واقعا از دیدن کارتون لذت بردم
دوست عزیز چند روز پیش به یاد شما و تلاش شما افتادم، الان فرصت کردم بیام و به شما یه پیشنهاد بدم
هتل های بین المللی قطعا به کادر مسلط به زبان انگلیسی احتیاج دارن
شما واقعا با تسلط به زبان، سخت کوشی و پشتکاری که داری، به نظر من می تونید یک رزمه برای تمام هتل های بین المللی به زبان فارسی و انگلیسی بنویسید و ایمیل کنید
شاید در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا و قرنطینه اینکار بیهوده به نظر برسه
اما تجربه من ثابت کرده، همیشه فرصتها در جاهایی که فکرش نمی کنید هستند
به جز هتل های بین المللی، آژانس های مسافرتی و گردشگری قدرتمند که نیاز به لیدر دارند و...
این تغییر شغل می تونه به استقلال شما و رسیدن به سطح رضایت بخش تری از زندگی شما را نزدیک کنه
موفق باشید

سلام آقا فرساد. خوبید .
کلی انرژی گرفتم از این کامنت شما .
اینم فکر خیلی خوبیه. اتفاقا تازگی یه رزومه پرملات آماده کردم ولی باید بگردم نشونی از این هتل ها و یا آژانس ها گیر بیارم که بفرستم .
مرسی که یه چراغ رو هم شما تو ذهن من روشن کردید .
قطعا تلاش نتیجه میده و من متوقف نمیشم .

تیلوتیلو شنبه 13 اردیبهشت 1399 ساعت 09:09 https://meslehichkass.blogsky.com/

هنرمندی دختر جان
خیلی زیبا بود
آفرین

مرسی عزیزم

سمانه شنبه 13 اردیبهشت 1399 ساعت 08:46 http://weronika.blogsky.com

سلام عزیزم
فوق العاده کشیدی و واقعا غیر قابل تشخیص هست
بهت تبریک می گم
خدا رحمت کنه شوهرعمه جان

سلام عزیزم
خیلی ممنونم
خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه

آرزو شنبه 13 اردیبهشت 1399 ساعت 02:39

سلام عزیزم.از بورس چیزی می دونی؟منم توش تازه واردم اما هر کمکی از دستم بربیاد برات می کنم.کد بورسی بگیر و فقط عرضه اولیه.یه سرچ تو گوگل بکن
مطلب دوم اینکه هزینه ی کلاس نقاشی برا بچه ها چه قدره؟دخترم ۱۰ ساله است

سلام خوبی شما . والا یکی از دوستان یه مدت کلی درمورد بورس به من امید داد ولی بعد خودش گفت مثل اینکه فعلا باید دست نگه داری مال دو ماه پیش . من اصلا سردرنمیارم ازش . این روزا میدونم همه میرن تو بورس. داداشام هم درحال بررسی هستن اگه اونا اقدام کردن منم یه مقدار میدم باشون سهم میذارم. تا ببینم اونا چه تصمیمی میگیرن . کلاس نقاشی برای کودکان قبلا میگفتم جلسه ای 12 ولی چون تو مجازی زمان دقیقا قابل محاسبه نیس تصمیم گرفتم که بگم ماهی 120

لیلا جمعه 12 اردیبهشت 1399 ساعت 22:31

کارتون عالیه، به فکر فروش و کسب درآمد ازش باشید

انشاءالله درآینده . فعلا باید خیلی مهارت م بیشتر کنم . ممنون

Reyhane R جمعه 12 اردیبهشت 1399 ساعت 09:54

اصن مشخص نیست کدوم طرح اصلیه و کدوم کار تو.مثل همیشه کارت عالیه

ممنون

قصه جمعه 12 اردیبهشت 1399 ساعت 01:20

سلام ساره جون، خیلی قشنگ کشیدید از خدا میخوام امسال سال خوبی براتون بشه

ممنون همچنین برای شما

. پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1399 ساعت 21:41 http://.

این دفعه که حالتان بهتر بود به ما هم اثر کرد.ممنووووون

ببخشید که من بیشتر وقت ها با حال بدم ، حال شما رو هم میگیرم

زهرآ پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1399 ساعت 20:50 http://asemanvaeshgh.blogsky.com

خدا به رزق و شغلت برکت بده
خدا را شکر حال خوب از این پستت مشخص بود
خدا شوهر عمه را رحمت کنه

ممنونم زهرا جان . انشاءالله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد