زخم بستر

دیروز حالم خیلی بد بود و با همه مقاومت آخرش دکتر لازم شدم . آمپول زدم تا بهتر شدم . ساعت ۴ تا ۹ هم کلاس داشتم . 

امروز بامیه درست کردم و چقدر اذیت شدم ، دستم تو داغ زدن خمیر خیلی درد گرفت ، دو ساعتی سرپا بودم تا بامیه ها تموم شد و ظرف کردم .  واقعا باور نمیکنم تا این حد دستم ضعیف شده ، و چقدر دلم براش میسوزه.  


درنتیجه دکتر رفتن دیروز ، برای شنبه بعدظهر قبل کلاسم نوبت چکاپ گرفتم . البته نوبت دکتر گرفتم که برم شرح حال بدم و بگم آزمایش چکاپ کلی بنویسه . 


فردا صبح هم که باید طراحی کنم . اگه کارم تموم بشه،  کتاب میخونم . 


ضعف بدنی م زیاد شده ، دوره سردردها کوتاه تر و با شدت بیشتر سر میشه . و واقعا دارم رو ذهنم کار میکنم که آروم باشم اما یه چیزایی واقعا خارج از کنترل آدمِ. 


سوال مهم زیر رو درصورتی که تجربه ای دارید ، جواب بدید . 

بیماری که زخم بستر شدید داره و حتی  موقع خوابیدن دیگه تحمل موندن رو باسنش رو نداره ، چکار میشه براش کرد که کمتر درد بکشه . و هی نخواد هی جابجاش کنی و نیم سانت نیم سانت دنبال جابجایی باشه . 

تشک برقی حباب دار مخصوص زخم بستر داریم ، اما بخاطر مشکل جا و رفت و آمد تو اتاقی که خواهرم هست ، و بخاطر شرایط سرویس دسشویی ش ، نمیشه تشک رو پهن کرد .  چون هی باید جمع کنیم هی  پهن کنیم .


اگه دارو یا راهی هست بگید . 

ممنونم.  

نظرات 11 + ارسال نظر
ف دوشنبه 21 فروردین 1402 ساعت 22:06

سلام عزیزم، پدربزرگم به علت پارکینسون پیشرفته بسیار مستعد زخم بستر بودند. ولی هر زخم بستری رو مادرم با مالیدن شربت الومینیم ام جی اس ( شربت معده) به روی زخم درمان میکردند. ظاهرا ماده ای داره که بلافاصله زخم رو ترمیم میکنه و استفاده اش هم کاملا مناسب بود چون نه چربی و نه چسبندگی داره. امتحانش بی ضرره.
خدا یار و یاورتون.

سلام بر شما
خدا به همگی سلامتی بده عزیزم
جالب بود ، بله امتحان میکنیم به نظر میاد آسون تر باشه نسبت به بقیه، مخصوصا که چربی و چسبندگی نداره
سلامت باشید الهی

فرشته دوشنبه 21 فروردین 1402 ساعت 01:46 https://darmankala.com/apex-combo-100-plus-cushion

عزیز دلم تشکچه های مواج مخصوص ویلچر، در سایز کوچک هستند . در دو نوع تخم مرغی و سلولزی. لینک سلولزی رو برات میفرستم.

ممنونم عزیزم اینم نشون خواهرم دادم ، باید تو سایت ها چک کنیم ببینیم هست ازشون و شرایطش چیه
واقعا ممنونم فرشته عزیز

ندی یکشنبه 20 فروردین 1402 ساعت 16:55

سلام من چندتا تجربه دارم امیدواریم به دردت بخوره
ببین استفاده از تشک لازم هست وگرنه برای پیشگری از زخم باید نیم ساعت یکبار در طول 24 ساعت جابجا کنید
یک روز هم در مورد تشک اهمال نکنید
اگر از پوشک کامل مثل ایزی لایف، برای ایشان استفاده کنید نگران خیس شدن تشک مواج نباشید جنس پاره رویه آن ضد آب هست
اگر هم از پوشک کامل استفاده نمی کنید همین زیر اندازهای بهداشتی ضد آب هستند و کافی هست
درمورد تشک، اگر از کل طول تشک استفاده نمی کنید حداقل به اندازه محل زحم ایشان تشکچه ای مواج تهیه کنید که سر راه نباشه
شستشوی محل زخم و اطرافش با سرم استریل و ماساژ اطراف زخم اگر چه درد داره اما خیلی مناسب هست

سلام ندی عزیز
ممنونم برای وقتی که گذاشتی
اگه بتونم چیزی شبیه اون تشک برقی تو سایز کوچیک پیدا کنم خوبه
قبلا گشتم اما پیدا نکردم .
محل زخم رو شستشو و تمیز میکنه خواهرم

بازم‌ممنون

مریم شنبه 19 فروردین 1402 ساعت 14:52

سلام عزیزم.امیدوارم که به زودی تمام مشکلاتت رفع شود و به ارامش برسی عزیز اگر از همین الان که جوان هستی مواظب دستانت نباشی هر چه سنت بالاتر برود مسلم دردهایت بیشتر خواهد شد لطفا بیشتر خودت را دوست داشته باش در مورد سوالی که پرسیدی همانطور که خودتان گفتید استفاده از تشک مخصوص حباب دار برقی بهترین کار هست اما با توجه به اینکه ما هم با همین مشکل روبرو بودیم چند کاری را که انجام دادیم به شما میکویم اما خواهش میکنم حتما قبل از انجام دادنش تحقیق کنید الان کرم های بسیار خوبی در داروخانه ها برای زخم بستر پیدا میشود دوم از سفیده تخم مرغ اب پز بعنوان خوراکی زیاد استفاده کنید چون زخم بستر را خوب می کند از حنا و ماست برای خوب شدن زخم بستر و ضخیم تر شدن پوست استفاده کنید از عسل طبیعی مطمئن هم برای بهبود زخم استفاده میشود که این کارها را خودم انجام دادم اما با تجویز و اجازه پزشک تاکید میکنم حتما حتما با یک پزشک یا یک دکتر داروساز مطمئن قبل از هر کاری مشورت کنید.موفق باشید

سلام مریم جان .
اتفاقا دیروز که اینقدر دستم درد گرفت ، به خودم گفتم ساره تو واقعا تا کی و چقدر دیگه میتونی ادامه بدی ، چطور میخوای سال‌های بیشتری سختی زندگی رو بکشی ، اگه ازدواج کنی یا اگه بچه های بیاری ، دیگه برات جونی میمونه که خرج اون زندگی کنی ؟
و برای خودم خیلی افسوس خوردم . ولی خدایی مدتی هست از زیر یه سری کارا در میرم که انرژی بیشتری برای خودم ذخیره کنم

م شنبه 19 فروردین 1402 ساعت 14:13

در ضمن با نخوردن بامیه خونگی هیچ اتفاقی نمیفته

آرررره والا
احتمالا این آخرین بار باشه ، چون واقعا اذیت شدم . ارزش نداشت

م شنبه 19 فروردین 1402 ساعت 13:31

سلام
ما برای پدرم ازین مراحل استفاده کردیم هرچند ممکنه الان خیلیها به خاطر رفتارها و ادعای بعضی افراد نادان با طب سنتی مشکل داشته باشند ولی برای ما خیلی کمک کرد و باید بگم اینو یه پزشک از روسیه برامون تجویز کردند ما آذربایجانی ها تعداد زیادی از بچه هامون مسکو و باکو اینها هستند مثل جنوبی ها که با کشورهای عربی تماس دارند و این درمان ها را یکی از دوستان ما ازونجا برامون پیشنهاد دادند
1.زالوی مفصلی اطراف ناحیه زخم و روی انگشتان پا بندازید قبل از زالو 8 ساعت قبل کپسول سیپرو فلوکساسین استفاده کنیدو هر 8 ساعت تا دو روز مصرف کنند
2.مقدار زیادی آویشن بخصوص الان که تازه شم پیدا میشه و فصلش هست رو اونقدر بجوشونید که غلیظ بشه و زخم رو با این جوشونده و سرکه سیب بشویید
3.بعد از شستشو یک تنظیف نرم یک لایه روی زخم بگذارید و مقدار زیادی پودر زردچوبه روش بریزید اگر بتونید ریشه زردچوبه درسته رو خودتون بدهید آسیاب کنند براتون خیلی بهتره
در فاصله کمتر از یک ماه بهبود باورنکردنی را به چشمتون می بینید
و البته بعد ازون نیاز به زالو درمانی در فواصل زمانی خواهند داشت که حالا وقتی بهبود پیدا کردند براتون میگم
ما برای پدر از پانسمان نانو و نقره و درمان های گرانقیمت و تشک خاص و .. هرچه کردیم خوب نشدند ولی این روش جواب داد

سلام م عزیز واقعا ممنونم از حوصله ای که گذاشتی
همه اون روش ها که گفتی ، من میتونم چندتایی ش انجام بدم و با زحمت زیاد . واقعیت خارج از توان منه . اینجور کارا دل میخواد و توان جسمی و حتی حدی علم پزشکی، بیچاره خواهر من .... من میتونم زردچوبه و آویشن رو هم امتحان کنم
مرسی عزیزم

سمانه شنبه 19 فروردین 1402 ساعت 13:09

برای زخم بستر عسل خیلی خوبه یا خود عسل رو مستقیم روز زخم بزارید یا پانسمانشو از داروخانه تهیه کنید. انشالله که بهتر بشن

پس پانسمان آماده ش هم هست
خیلی ممنون ، عسل رو امتحان نکرده بودیم

مریم شنبه 19 فروردین 1402 ساعت 08:34

سلام عزیزم وقت بخیر .مامان من پارکینسون داره اینجور بیمارها مثل مامان من و خواهر شما باید کل خونه مناسب سازی بشه چون موقت که بیمار نیستن و آینده هم نامشخصه.ازونطرف نفر بعدی که بیمار میشه خود پرستار هست هم به جسمش فشار میاد هم به روح و روانش.باید کاری کرد که این مسایل به حداقل برسه.ما برای مادرم تخت برقی خریدیم رفتیم تهران و نگم چقدر وسیله هست که کمک میکنه برای بیمار و همراه بیمار.همه بروشورها هست و حضوری میتونین ببینین وسیله ها رو که کدومشون بکارتون میاد.همه اینا کمک میکنه راحت تر بیمار و حموم بدین دسشویی ببرین غذا بخوره و....لطفا از خانواده بخواین به لحاظ مالی ساپورت کنن هم بیمار راحت تره هم همراه.برای زخم بستر هم مادربزرگم یه دوره ای داشتن.تاثیری که ما از عسل طبیعی دیدیم از هیچ کرم و پمادی ندیدیم.مادربزرگمو جراحی کرده بودن بخاط زخم و یک حفره بزرگ خالی ایجاد شده بود با ریختن عسل تو اون حفره سریع جمع شد و خشک شد.بنظرم چرب کردن هم بی تاثیر نیس.همیشه با روغن زیتون چرب بشه تا زخم نشن

سلام مریم جان ، مناسب سازی برای کسی که هم جای بزرگ داشته باشه و هم از پس هزینه ها بربیاد عالیه .
از بین چیزایی که گفتی ما عسل رو امتحان نکردیم فقط ، اونو امتحان میکنیم .
ولی چی بگم خواهر که درد یکی دو تا نیس .
ساپورت مالی و حمایت از سمت کسی وجود نداره .

مریم شنبه 19 فروردین 1402 ساعت 07:13

سلام تا جایی که من میدونم باید حتما بیماران حسی حرکتی یا سالمندان تشک مخصوص داشته باشن .بدون اون نمیشه وزود به زود دچار زخم میشن .زخم بستر خیلی طول میکشه خوب شدنش بنا براین بایدپیشگیری کرد. درضمن اگه زخم بشه مراقبت خیلی میخواد نباید بذارین زخم عمیق بشه. حتما ازپرستاری که ماهره تو این کار باید کمک بگیرین.

سلام مریم جان
بله زخم پیش رفته و همین درمان های اولیه مثل و پماد و چسب و ضدعفونی تنها کاریه که تونستیم بکنیم

ساره جان عزیزم....
مهمترین مساله جابه جایی هست، هیییچ چیزی جای اون رو نمیگیره متاسفانه...میشه به دو طرف ملافه اش یجور دستگیره پارچه ای بدوزین و به کمک اون پهلو به پهلوش کنین.
اگه محل درد حالت مرده و چروکیده پیدا کرده ، ولی هنوز سوراخی ایجاد نشده ، چسبهای کامفیل کمک میکنه تا پوست کمی جون بگیره. ساره جان تشکچه های سلولزی مخصوص ویلچر هم وجود داره ،اگه تشک بزرگ و جاگیر هست، امکانش باشه از اون تشکچه ها تهیه کنین تا ساعاتی از روز روی ویلچر یا صندلی بشینه تا هم دردش کمتر بشه و هم اندک فرصتی برای التیام جزئی باشه.
قبلا هم گفتم ساره جان، یجوری اطرافیانو راضی کن تا به تغییراتی تو خونه بدن تا فضا بزرگتر بشه حالا بازسازی یا تعویض ، چون وااقعا لازمه که بسری وسایل کمکی برای جابه‌جایی خواهرت خریداری بشه.
لینک یه بالابر رو برات میفرستم که اگه خواستی، تجربه تهیه اش به نحوی که هزینه کمتری داشته باشه رو میگم برات . میشه به کمک اون جابه جایی رو کمی راحتتر کرد، حتی اگه خواهرت دستاش قوت داشته باشه، میتونه با ریموت اش، کمی خودش رو بالا ببره.

فرشته جان متأسفانه مشکلات خواهر من یکی دو تا نیس
چون توانایی کل بدنش صفره ، یعنی نه میتونه از زور دست ها و نه پاها استفاده کنه ، همه نیروش در همین حد که یه دست رو با کمک اون دست به دهنش برسونه و غذا بخوره . پاهاش کلا تو حالت تاشده موندن و حتی باز نمیشن و کمترین فشار درد داره براش . اصلا نمیتونه رو اون پهلوی دوم بخوابه بخاطر عدم قدرت پا و رو این پهلو هم که می‌خوابه فشار زخم بسترها خیلی اذیتش میکنه . پس جابجایی واقعا ممکن نیس .
من میگم اگه جا داشتیم یه چیزی مثل تاب براش درسن میکردیم با ارتفاع کم ار زمین که فقط شب ها بخوابه ، و صبح دوباره رو زمین بیاد .
از چسب ها چند مدل استفاده کردیم و حتی کامفیکس

والا چی بگم تا خونه فروش نره نمیتونیم کاری کنیم
یه دنیا ممنونم فرشته جان
اون لینک چک میکنم و بت میگم

لینک رو دیدم ، مناسب اتاق و جای ما نیس ، حیییف

پریسا جمعه 18 فروردین 1402 ساعت 22:00

سلام‌. یه پماد هست به اسم آلفا که ما برای مادرم استفاده میکردیم. بد نبود انگار

سلام پریسا جان
از اولین پمادهای بود که استفاده کردیم و بعد پیشرفته ترها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد