شیرینی

دیروز رفتم خیاط،  داخل خونه نرفتم و تو پارکینگ صحبت کردیم . قصه ش دراز شد ۷ ماه ، اما هر دو آرامش خودمون رو حفظ کردیم که دلخوری پیش نیاد . من اصلا بدم میاد با کسی دچار اختلاف و دوری بشم ، گاهی از این ضعف شخصیتیم بدم میاد ، زیادیه ... چون گاهی حق با من اما طرف رو اولویت قرار میدم . بگذریم ... قراره زود زود خبر بده برم تحویل .

دیگه چون رفته بودم بیرون به اون دوستم که گفتم سر وصیت نامه با هم خندیدیم سر زدم و دیدار تازه کردم . حدود ۴۰ دقیقه نشستم ، هیچی نخوردم و تکون نخوردم و گفتم پشت سرم مبل رو ضدعفونی کنید فقط .

فقط دوس داشتم خودش و دختراش ببینم . دختراش هر دو شاگردام بودن و من و ایشون تو سالن یوگا هم با هم بودیم و دوستی مون چند سال قوی شد .

گفتم که دوستای خوب زیاد دارم.  هر کدوم بخشی از پازل خالی وجودم رو پر میکنه. 


وقتی با یه صدا یهو میپرم و پلکم یه دفعه باز میشه ، سوز وحشتناکی توش میافته و هی اشک میاد ، نه میتونم باز کنم و نه ببندم بسکه بد سوز میده ، انگار نمک بریزی رو زخم . متاسفانه امروزم همینطور پریدم ساعت ۶ و دیگه نخوابیدم و تا حالا هنوز چشمم درد میکنه . ولی آروم تر شده . دقیقا انگار این چشم رو از وسط نصف کرده باشن یا پاره کرده باشن .



خواهرم میخواست برای پسرش سرویس خواب بگیره ، بش گفتم یه مقدار میتونم بت بدم . هر وقت داشتی برگردون،  وقتی قیمت رو گفت ، دیدم پولی که من میخوام بدم کاری براش نمیکنه ،  دلم خیلی سوخت . من میتونستم دو تومن که تو صندوق بردم رو بش بدم ، گفت دنبال وام هستیم . قبلا مردم وام میگرفتن خونه و ماشین بخرن .... الان .... بماند که همه تون میدونید . ..


مثل هر سال باید شیرینی نخودچی بپزم برای عید ، میذارم برای هفته آخر اسفند قشنگ و دوس داشتنی .

من اونقدر که اسفند رو دوس دارم فروردین رو اصلا دوس ندارم ، شاید بخاطر این که سالهاست با دور تکرار خونه نشینی و میزبانی سر شده بدون تفریح برای خودم . حالا امسال که اگه جاده ها بسته بمونه ، کسی نمیاد .

همیشه دو سه نمونه شیرینی میپزم . اما امسال فقط حوصله و هزینه یکیش رو در خودم میبینم . باید اگه رفتم بازار قالب سری زن نخودچی بگیرم که سرعت کارم بره بالا ، اینجوری مجبور نیستم دونه دونه قالب بزنم و تعداد میزنه . هروقت نخودچی درست میکنم یاد دوست شمالی میافتم که گفته عاشق نخودچی هست .. کاش میشد براش پست کنم...

راستی دوست خواهرم براش برنجی فرستاد از کرمانشاه، سه بسته ، چشم تون روز بد نبینه وقتی رسید شده بود آرد برنج ، چه حیفی شد ، به زور چند تکه سالم ازش دراومد و چقدر تازه و خوشمزه بود . و ما حتی از پودرش هم نگذشتیم واقعا حیف میشد .

کام تون شیرین و لب تون خندون وووووو تن تون سالم

آمیییین

نظرات 5 + ارسال نظر
زهرا سه‌شنبه 12 اسفند 1399 ساعت 04:01

سلام سلام خانوم هنرمند
به به چقدر دلم شیرینی نخودچی خواست، تنها شیرینی هست که من خوب بلد نیستم درستش کنم!
چند باری درست کردم و اونی نشد که می‌خواستم :)
یادمون بده استاد

سلام خوبی زهرا جان
بابا نگو شما که دیگه خودت کار بلدی
من دستورش از مجله هنر قنادی برمیدارم هرسال .
ولی سخت نیس امسال هم امتحان کن حتما خوب میشه

فرشته دوشنبه 11 اسفند 1399 ساعت 01:07 http://femo.blogfa.com

منم از عید بدم میاد از دیدارهای اجباری از تعطیلات تمومونشدنیش

متاسفانه...

ریحانه دوشنبه 11 اسفند 1399 ساعت 01:03

حتما قطره چشم مصنوعی بخر و بهمون اطلاع بده که خریدی تا خیالمون راحت شه.

تا اونجا که یادمه ارزون هست و بدون نسخه هم میدن

بله گرفتم و شروع کردم به استفاده،
آره بدون نسخه هم میدن خدا رو شکر

اوا جمعه 8 اسفند 1399 ساعت 17:33

سلام، این سوزش چشم ناشی از خشکی شدید چشم هست که چسبندگی قرنیه ایجاد می کنه و باعث پارگی سطح خارجی قرنیه میشه وقتی صبح چشماتون را باز می کنید، باید قطره اشک مصنوعی استفاده کنید یا پماد و صبح قبل از باز کردن چشم، کمی پلک هاتون را ماساژ بدین.

سلام آوا عزیز . مرسی از راهنمایی و اطلاعات خوبت. پس باید بیشتر جدی بگیرم و حتما قطره مرتب استفاده کنم چون واقعا حس میکردم یه چیز مهم و بدی هست که اون جور میشم که درد میکشم .
یه دنیا ممنونم

تیلوتیلو چهارشنبه 6 اسفند 1399 ساعت 12:24 https://meslehichkass.blogsky.com/

به به دختر هنرمند
میدونم دوری کردنها سخت شده ولی چاره ای نیست
باید به فکر سلامتی خودمون و دیگران باشیم
در مورد چشمت منم این مشکل را دارم و این مربوط به خشکی چشم هست قطره اشک مصنوعی بگیر و استفاده کن خیلی کمک میکنه
میدونم که شیرینیهای بینظیری میپزی
از همینجا عطرش را میشه حس کرد
نوش جان خودت وعزیزانت

مرسی عزیزم.
جدی میگی پس باید قطره اشک مصنوعی بگیرم چون واقعا اذیت میشم و سوز میده
ممنونم عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد