و من ذوووووووق...

سفارش سوم رو دیروز فرستادم رفت و فعلا سفارشی ثبت نشده . فقط خواهرم یه کار خواسته که منتظرم عکسش اوکی بشه و یکی از همکارام که بم گفته بود و دیروز بش خبر دادم که حالا وقت دارم ولی هنوز چیزی نگفته ، درنتیجه دیشب و امروز صبح بیکار بودم .

فرصت رو غنیمت دیدم و رفتم بازار ،  مقوا لازم داشتم،  قلمو متاسفانه گیرم نیومد و باید سفارش بدم ، یه شلوار جذب بالاخره برا خودم خریدم و چقدر تفاوت قیمت بود از آخرین باری که قیمت گرفته بودم و پیش خودم گفته بودم گرونه نخر ... حالا رفتم تقریبا دو برابر خریدمش. 

و یه سری خورده ریز ... یه سبد فلزی خوشکل هم از اینا که شبیه قفس میله ای هستن و پایه دار خریدم برای میوه تو سفره عید انشاالله. دنبال  ظرف برای  هفت سین بودم که چیز مناسبی گیرم نیومد ، معمولا چیزی میخرم که مصرفی هم باشه نه فقط دکوری ، یه قاب هم برای گوشیم.  کمی با آرامش‌ بیشتر چرخیدم و هل نکردم. 


باید فکرها و ایده های بیشتری برای تبلیغات کارم پیدا کنم ، که افت نکنم ...

متاسفانه بعضی مشتری ها اجازه نمیدن سفارش شون استوری کنم و این یعنی فرصت یه تبلیغ رو از دست میدم . با توجه به اینکه پیجم تازه داره جون میگیره ، نباید ساکن بشم ، باید فعال باشم و علاقه مندی ایجاد کنم در فالوور و هر بیننده ای .

به داداشم گفتم برام یه کارت ویزیت ساده طراحی کنه که هم رو سفارش هام بذارم موقع ارسال و هم یه جاهایی پخش کنم .

دوس دارم بسته بندی کارها شیک تر بشه  ، از بیرون قشنگ میشه ولی از داخل چون میخوام کار محکم سازی کنم که سفارش ارسال میکنم مقوای کار تا نخوره یا نشکنه ، این چند بار مجبور بودم برای استحکام از مقوا کارتون استفاده کنم که خب خیلی شیک نبود ، اما چون همه چیز یه دفعه شد ، ایده دیگه ای نداشتم . بخوام جعبه یا کیف بزنم هم هزینه ش خیلی بالاست هم چون سایز کارها متفاوت ، نمیشه سفارش داد .

و اینجور که حساب کردم تقریبا ۴۰ یا ۵۰ تومن ، همین هزینه های روبان و کاغذ پیچ ، پلات و آژانس میشه برای هر کاری . من این مدت سه تا سفارش داشتم دو تا ۳۰۰ تومن و یه ۲۵۰ تومن ... میدونم هرکاری هزینه های سرمایه گذاری خودش رو هم داره ولی باید کم کم پیش برم و بتونم تعادل ایجاد کنم بین هزینه تهیه وسایل و هزینه برگشت اونها ، تازه کار دستم هم هست ، البته واقعا برای هنر نمیشه قیمت گذاشت و این عشق کار هست که آدم به عنوان سود ازش لذت میبره .

اگه ایده داشتید بگید ...

سفارش خواهرم چهره پدر دوستش هست که تو انتخاب عکس فعلا دو دل شدن ، اگه اون انجام بدم میشه تبلیغ برای روز پدر و مرد .


خدا رو شکر تونستم سفارش های ولنتاین رو برسونم و واقعا بیشتر از اونچه فکر میکردم برام لذت بخش بود و سریعتر از تصور خودم پیش رفتم و این بخاطر تا دیروقت کار کردنم بود وگرنه عمرا می‌رسیدم.  خب اینم یه تجربه بود که خودم رو و سرعتم رو محک بزنم . 

حالا حتی جراتم تو اجرا و پیش بردن تابلوهایی که استادم تعیین میکنه ، بیشتر شده و حس میکنم وابستگی م کمتر شده و اعتماد به نفسم بیشتر . دیگه مجبور نیستم هی معطل آنلاین شدن ایشون بمونم ، میتونم کار پیش ببرم تا ایشون آنلاین بشن و چک کنن . و این یعنی با سرعت بیشتری میتونم به مراحل پیشرفته تر برسم .

باورتون میشه وقتی اون کار بردم برای خانم سالن دار ، اصلا حواسم نبود که این ماه ولنتاین هست ، یعنی خدا خواسته بود که من زمانی کار ببرم سالن که تبلیغات این خانم زیبا و محترم بشه راهی برای سفارش های ولنتاین که همه براش ذوق دارن .

بهرحال یه اتفاق و تجربه خیلی خوب و با ارزش بود برای من با کلی تجربه و اعتماد به نفس تو کارم .

از استادم پرسیدم تو سفارش ها چطور بودم

ایشون گفتن با توجه به اینکه فقط یه تابلو کار کردی ، کارت خیلی خوب بود . و من ذوووووووق..‌.

امیدوارم خدا کمکم کنه تو این مسیر و چیزی که دوس دارم رو پیش ببرم .

نظرات 5 + ارسال نظر
فرساد سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 14:11

سلام
آفرین با همین فرمون برو جلو و توقف نکن
چندتا ایده هم به نظرم رسید
چطوره تبلیغ کنی عروس خانم های جوان یک تابلو نقاشی مثل عکس های آتلیه اشون که به اندازه جانشان دوست دارن داشته باشن

روز پدر و مرد گزینه خوبی

چون نظامی ها خیلی به لباس شون علاقه دارند نیم تنه نظامی ها با لباس نظامی هم گزینه جالبی هست

کافیه برای افراد تاثیر گذار این دو گروه یک کار بزنی همه همینو تکرار میکنن

سلام آقا فرساد
انشاالله خدا کمکم کنه ...
ممنونم از پیشنهادات شما ، میشه بشون فکر کرد . باید یه مشتری از هر قشر و گروه جور کنم که تبلیغات بشه و انگیزه برای بقیه که سفارش بدن
دقیقا آدم های تأثیرگذار و محبوب

خورشید دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت 17:10

سلام
به نظرم بعد از روز پدر، برای بازار شب عید به دنبال ایده باشین.
مثلا اگه توی بانکی، اداره ای......آشنا داشته باشین که بتونه کارهاتون رو بین همکارهاش تبلیغ کنه خوبه.
مثلا برای هدیه عید، سفارش بِدَن که شما عکس دورهمی یا تک تک اعضا رو بکشین برای شادسازی خانواده
البته فکر کنم باید پیجتون رو فعالتر کنین.

سلام خورشید جان
خب باید کار ببرم بانک و نمیشه هرکاری برد .
حالا منتظرم داداشم کارت طراحی و چاپ کنه تا شاید بشه برد بانک یا اینجور جاها .
پیج که باید بیشتر فعال بشه ، دنبال ایده م

نفیسه دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت 15:30

منم کلی ذوق میکنم هربار سفارشاتو میبینم
همه اونایی که پیشرفت کردن و به موفقیت‌های بزرگ رسیدن همینطوری ذره ذره جلو رفتن و نا امید نشدن... درست مثل تو
مطمعنم در آینده کلی خبرهای خوب ازت می‌شنویم

ممنونم نفیسه عزیزم
مرسی

تیلوتیلو دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت 08:59 https://meslehichkass.blogsky.com/

برات خیر و برکت آرزو میکنم
میدونم خیلی زود شلوغتر از این حرفا میشی

ممنونم عزیزم انشاالله
همچنین

ریحانه یکشنبه 19 بهمن 1399 ساعت 14:51

ایشالله سفارش بعدی هم سریعتر ثبت بشه برات
البته اینکه الان سفارش نداری هم خوبه. یه استراحتی به خودت و دستت و مچت بدی.

آره استراحت مچم واقعا مهمه .
انشاالله عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد