درباره نقاشی

باید اینجا از سختی و چالش های نقاشی هم بگم که اگه کسی خواست بره تو این مسیر باش آشنایی داشته باشه. گذر از دادن هزینه کلاس یه سری چیزا هم هست که شاید بین راه حس کنی که کم آوردی و دیگه نمیتونی ادامه بدی . البته تا این حدش خدا رو شکر برای من پیش نیومد مگر تو عید که حال روحیم بد بود و انگار دلم نمیخواست ادامه بدم .

یه چیز بدی که پیش میاد مقایسه ست . مثلا من کار خودم رو با کس دیگه ای مقایسه کنم که استادم میگه هیچ وقت خودت رو با بقیه مقایسه نکن .

سختی سایه زدن با مداد اینه که مدام تو کار باید مدادت در حد سوزن تیز باشه و با حوصله و لطافت طوری مداد رو بکشی که بافتی تو کار وجود نداشته باشه.  یعنی در حدی که اگه عکس رو زوم کنی دون دون نباشه.  البته این تئوری ذهنیت منه و نمیدونم چقدر درسته . من بر اساس کارایی که تو اینستا میبینم و زوم میکنم به این نتیجه میرسم . یعنی طراحی در حد کیفیت یه عکس سیاه سفید .

حالا ساعت من با همه قشنگی و تعریف تمجید استاد و اطرافیان فاقد این لطافت.  درصورتیکه کار بچه‌ها تو کلاس از من خیلی لطیف تره . این موضوع که تا حالا خیلی حواسم بش نبود کمی دغدغه شده برام که باید رفعش کنم .

و مسئله دیگه زمانه.  زمان کافی باید برای کار داشته باشی . من تو اون هفته یه ساعت و سه تا کار آناتومی بردم که هر آناتومی حداقل دو و تا چهار نفر آدم توش بود . و مجبور بودم دو کار مهم ببرم درصورتیکه بچه‌ها هنوز آناتومی نرسیدن و فقط یه ساعت داشتن که دو هفته روش کار کردن ولی من رو هم سه روز کار کردم رو ساعتم .

اینا رو گفتم که اگه کسی خواست تو راهی بره بدونه که سختی همیشه هست و اینکه بهتره خودمون رو مقایسه نکنیم چون بازدهی مون میاد پایین.  مثل این هفته من . این هفته به خواست استادم دو تا مرد عضله ای سایه کار کردم که یاد بگیرم عضله ها رو نشون بدم . و یه طرح زن و مرد شروع کردم که برم تو چالش زدن سایه نرم و لطیف .هنوز هم تموم نشده چون تو کشیدن مرد اشکال دارم و باید تا شنبه صبر کنم . طرحش قشنگه و من به میل خودم کارش شروع کردم که سایه زدنم خوب کنم . متاسفانه نمیشه عکسش اینجا بذارم وگرنه میذاشتم ببینید .

استادم گفت ذهنت رو درگیر نکن و فقط الان آناتومی کار کن و کلی از آناتومی هام تعریف داد . گفت سایه مبحث دنباله داری هست و حتما تو کارای بعدی اشکالات جزیی رفع میشه . ولی با این حال یه طرح بم داد که اونو شروع کنم ولی تا الان هنوز نتونستم شروع کنم . چون موقعیت دست به مداد و کاغذ شدن تو خونه برام پیش نیومده و ذهنم خیلی درگیر شده .

ولی به خودم میگم ذهنت رو از سایه ها بیار بیرون و خودت رو با روال کاری موجود پیش ببر و حتما کارت بهتر میشه .

چون تا ذهنم آزاد نشه کارای دیگه م هم خوب نمیشه. 


نظرات 4 + ارسال نظر
زینب سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1397 ساعت 11:38

عزیزم به نظرم کار بقیه به چشمت بهتر میاد نه چون بهتره بلکه یاد نگرفتی خودتو دوست داشته باشی و به کار خودت ارزش بدی.
متاسفانه این یکی از مشکلات ماهایی هست که تو خانواده به شدت سخت گیر و بدون رابطه عاطفی با پدر یا مادرمون بزرگ شدیم.

به نظر من که کارت عالیه.

خوبی زینب جان . آنروز یادت افتاده بودم گفتم مدتیه نیستش. راست میگی شاید بلد نیستم خودمو دوس داشته باشم و متاسفانه درحق خودم کم لطفی میکنم. ممنون عزیزم

ریحانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1397 ساعت 18:12

من همچنان مشغول تحصیل علمم :))
مرسی بهم گفتی بمب انرژی

ببین پس طرحشو بزار تو دیوار. یا مثلا اگه جایی نمایشگاه میزارن بده بزارن اونجا (نمایشگاهها خودشون قاب دارن. چون میخوان همه قاب ها ست هم با شن ها )
تو تلاش خودتو بکن نتیجش امید به خدا.

هیچ وقت نگو چون مال فلانی فروش نرفته مال منم نمیشه.

باشه عزیزم بیشتر پیگیر میشم

ریحانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1397 ساعت 11:53

یه نکته ی دیگه. سعی کن یک سری کارهات رو از همین الان بفروشی. مثل همین ساعت استیل. چند تا دلیل مهم داره:

۱) با سلیقه خریدارها از همین الان آشنا میشی. هیچ منتقدی بهتر از خریدار نیست. چیزی هم که باعث معروف شدن آدم میشه خریداره. به صنعت نقاشی دقت کن.

۲) حتی ارزون هم شده بفروش بره. بزار پول بیاد تو دستت از این راه. خیلی مهمه آدم از راهی که تلاش میکنه، پول در بیاره. تو انگیزه و وقت و دقت و صبر آدم خیلی تاثیر داره.

۳) هرچقدر درآمدت بالا بره و معروف تر بشی زودتر میتونی نقاشی را به شغل اصلیت تبدیل کنی.

۴) اعتماد به نفست به ازای هر خریدی که ازت میشه میره بالا. یکی از پارامترهای مهم توی هر صنعتی اعتماد به نفس هست.

۵) هی نگو کی میخره. تو بزار. یه قاب خوشگل بگیر این ساعت استیل رو. با معلمتم مشورت کن سایز قاب و شکل قاب چی باشه. بزار تو دیوار برا فروش. یا هرجا دیگه. خدا کمک میکنه.

کاش میشد من که از خدامه. نکات خوبی رو گفتی . ایده دیوار هم خوب بود اینستا گذاشتم دیوار هم میذارم

ریحانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1397 ساعت 11:43

قطعا هر کاری وقتی بخوای عالی انجام بدی با مشکلات و چالش هایی مواجه میشی که بقیه حتی حدس هم نمیتونن بزنن. صبر- علاقه و پشتکار معجونی هست که کمک می کنه آدم به موفقیت در کار مورد علاقش برسه.

ولی یادتم باشه. زیاد مته به خشخاش نگذار و از خودت ایراد نگیر. این که آدم مشوق خودش باشه تاثیرش خیلی بیشتر از وقتیه که آدم منتقد خودش باشه. منظورم اینه با لحن تشویقی ایراد ها را هم ببینه آدم.

بهترین ها را برات آرزو میکنم پیکاسوی ما

سلام بمب انرژی من . خوبی عزیزم. بازم غرق محبتت شدم . ریحانه جان شما خودت شاغلی ؟
مشکل اینجاست که واقعا کسی نمیخره هنوز بوم رنگ روغن مونده خونه دوستم فروش نرفت . تازه من چون مشکل جا دارم و کارام درحد عالی نیس سخته هزینه کنم قاب بگیرم و بچپونم تو کمد و کسی نخره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد