آخه چرا من

یه وقتایی یه شرایطی پیش میاد که حس میکنی با خوشبختی فاصله ای نداری . اما یه مسئله ای که از نظر خودت غیر مهم و قابل چشم پوشی هست برای طرف خیلی مهم میشه .

طرف اومده خودش رو معرفی کرده و یه روز چت کرده و البته صادق بوده اما یه چیزی رو میفهمه و کلا نظرش برمیگرده .

دلم میخواد گریه کنم از دست امتحانای خدا و سرکار گذاشتن من . این اولین بار نیس که چوب چیزی رو میخورم که خودم اصلا توش دخالتی ندارم و خدا تو کاسه م گذاشته .

داشتم به خودم میگفتم یعنی میشه من شرمنده این همه سال قضاوتم راجب خدا بشم ؟ یعنی میشه برسم به اون نقطه از زمان که به عقب برگردم خنده م بگیره و از خودم خجالت بکشم ؟

خدایا خواهش میکنم ازت دیگه منو اینجوری امتحان نکن . اینقدر خوردم نکن . اینقدر اذیتم نکن .

خب نمیخوای ازدواج پیش بیاری نیار ولی منو تحقیر نکن .

خیلی ازت ناراحتم خدا خیلی .

یه متاهل پیدا میشه که میتونم بگم با عشقش جون میده برام و نمیتونم باش همراه بشم به هزار دلیل   . آنوقت مجرد و خواستگار همه خوبی هام ول میکنه گیر میده به قد و ظاهرم .

کل امروزم رو تباه کرد .

من خیلی آدم محتاطی هستم و معمولا به کسی الکی و راحت رو نمیدم . که صدا دور و بری هام دراومده.  میگن از قالب خودت دربیا . اینقدر پسرا و گزینه ها از خودت نرون.  وقتی هم به خودم جرات آشنایی و ارتباط میدم اینجور خورد و حقیر میشم . طرف خیلی از من بلندتره.  تازه کلی ازم تعریف تمجید کرده که شما خانمی ، هنرمندی ، تحصیل کرده ای ، اصیلی ، ولی ظاهر هم برام مهمه .

تازه میگه یه خواهش ازت دارم که یکی مثل خودت ولی با شرایط ظاهری مد نظرش براش بین همکارام پیدا کنم . خدایااااا. 

منم بزرگواری کردم و گفتم چشم . البته بش گفتم که همه خوبی ها تو یکی پیدا نمیشه . میگه میدونم .

بش گفتم من دور و برم کسی مثل خودم که خودساخته باشه سراغ ندارم ولی بازم موردی بود بتون میگم .

طرف 4 سال البته از من کوچکتره.  وقتی اینو گفت که دیگه آب پاکی رو دست من ریخته بود . اما کارمند رسمی پتروشیمی و مستقل و خونه داره .

من کجا گزینه های لاکچری کجا .

خیلی ازت ناراحتم خدا خیلی منو ضایع کردی .

نظرات 11 + ارسال نظر
احسان یکشنبه 7 مرداد 1397 ساعت 11:51

خواهش می کنم
امیدوارم کمکی کرده باشم.
ولی یه چیزی که یکی بهم می گفت جالب بود.
آدم تا خودش بعضی چیزا رو امتحان نکنه، دستش نمیاد چطوره قضیه.
یعنی تجربه با حرف دیگران بدست نمیاد.
مثلا تو همین قضیه، منم یه زمانی فکر می کردم از طریق نت میشه با یکی آشنا شد و به حرف دیگران گوش نمی دادم که نه درست نیست و این حرفا.
تا اینکه که خودم تجربش کردم و فهمیدم نه، واقعا اشتباهه.
منظورم اینه که بعضی چیزا رو که کم هزینه ترن آدم بهتره خودش تجربه کنه.
قبل این شاید کسی به شما می گفت ارتباط مجازی جالب نیست، قبول نمی کردید.
ولی الان خودتون اطمینان دارین به این قضیه.

صدرصد همینطوره آدمیزاد دوس داره همه چیز رو خودش تجربه کنه و بعد تصمیم بگیره. بهرحال به تجربه و فهم یه چیزایی می ارزه که اشتباه هم بکنیم . سپاسگزارم

احسان یکشنبه 7 مرداد 1397 ساعت 10:43

ولی به نظرم تاکید شما رو این مشکل، و اینکه ذهنتون رو درگیر کرده تقصیر خودتونه.
هر چی که هستیم رو باید قبول کنیم.
برید جلو آینه قربون صدقه خودتون برید!
این بدنیه که به ما داده شده تا از طریق اون به چیزایی که میخوایم برسیم، حالا از یکی به یکی دیگه فرق می کنه.
+شما کنار بیایید با این قضیه، قبول کنید خودتون رو که این شکلی هستید و هیچکاری هم در موردش نمی تونید بکنید، مطمعنا کسایی میان طرف شما که مشکلی با این قضیه ندارن.
البته تو فضای مجازی اصلا درست نیست حرف ازدواج و ... رو پیش کشیدن. اصلا شروع رابطه هم درست نیست.
این جور قضایا باید توی زندگی واقعی رخ بده. وگرنه پشت نت طرف میتونه خودشو هرکی معرفی کنه.

ممنونم آقا احسان. تا یه حد زیادی با حرفاتون موافقم. من تو یه زمینه هایی اصلا نتونستم با خودم کنار بیام . تو محیط کارم اعتماد به نفس خیلی بالایی دارم . اما این اعتقاد به نفس رو نمیتونم همه جا با خودم ببرم یه وقتایی یه جاهایی جا میمونه .
ولی دیگه دوس ندارم به قول شما مورد ازدواج رو مجازی بررسی کنم یا استقبال کنم.
مرسی که از تفکرات مردونه تون منو شریک میکنید .
خوشحال میشم زندگی رو از زاویه مردها ببینم و بیشتر بشناسم . که کمتر اشتباه کنم

احسان شنبه 6 مرداد 1397 ساعت 01:25

+تا اونجایی که فهمیدم مشکل قده.
خب قد دست خود آدم نیست، نمیشه زیاد کاریش کرد.
مگر اینکه تو نوجونی میشد یه کارایی کرد
ولی بازم مهم نیست.
یه دوستی دارم، موهاش تو سن 23 سالگی ریخته و اطراف سرش فقط مو داره. هی به خودش میگه آخه کی میاد با من بچرخه و مو ندارم و ...
به اوشون گفتم ببین تا وقتی یه چیزی برا خودت مساله باشه، برا دیگران هم قطعا مساله میشه.
راه دیگه ای جز این نیست. باید کنار اومد.
+لازم نیست نگران چیزی باشین.
++البته امیدوارم درست فهمیده باشم قضیه و چیز نامربوطی نگفته باشم که موجب ناراحتی بشه.

ممنونم آقا احسان از درک خوب تون و فهمیدگی تون . مثل دیگران نگفتید تقصیر از خودته . درست حدس زدید . بله متاسفانه خیلی دردناکه وقتی همه خوبی هات به یه بدی ت نادیده بشه و همون نقص پررنگ بشه . دخترای ریز جثه زیادی دیدم که ازدواج کردن با پسرای خیلی قدبلند . و دخترای زیادی دیدم که با پسرای کم مو یا تاس ازدواج کردن

محسن از دنیای دوست داشتنی شنبه 6 مرداد 1397 ساعت 00:51

مشاوره من در این موارد برای پسرا فقط حول محور بدیهای ازدواج میچرخه.با این مثال حرفمو شروع میکنم که ازدواج توی سن بالا مثل این میمونه که قسمت سخت یه مسافرت طولانی رو پیاده بری و برای آخرش بلیط فرست کلاس هواپیما بخری! ولی در مورد دخترا نمیتونم به خودم اجازه بدم همچین حرفایی بزنم. زندگی مجردی برای دخترا سخته چه برسه به این که مشکلات تو رو هم داشته باشن.
طبق استانداردای من خواستگاری تو چت ممنوعه! هر نوع حرف از رابطه جدی و طولانی مدت باید رو در رو زده بشه.برای خودم سخت ترین کار دنیا هست ولی مرد باید رو در رو حرف بزنه. چت کار ادمای غیر جدیه :|
واقعن گفت یکی برام پیدا کن؟!!! آمو ای من ندیده و نشناخته بهت میگم در خوش بینانه ترین حالت یه گاو بیشعوره.

گااااو
خدا رو شکر میکنم که شما رو دارم . با خدا زیاد درگیری دارم اما بی انصاف نیستم . آره گفت برام یکی پیدا کن منم خررررر
اما به من ربطی نداره و هیچ کاری براش نمیکنم . بره سفارش بده یه خانم هنرمند آشپز تحصیل کرده و شاغل و قدبلند و زیبا چهره براش بسازند .
من خودم میلی به روابط مجازی تو این زمینه ندارم ولی گاهی چاره ای نیست. وقتی مثل من اونقدر محدودیت بیرون رفتن و ارتباط اجتماعی مسئله باشه . و من حتی اصلاح نکردم و اهل آرایش خاص نیستم . خب پسرا هم میخوان تو نگاه اول بپسندن نه چک و ارزیابی کنن

ریحانه جمعه 5 مرداد 1397 ساعت 21:08

راستی، اون آقا هرچی خورده بوده جا اینکه بره تو عقلش، رفته بوده تو قدش!

شما سخت نگیر.

ریحانه جمعه 5 مرداد 1397 ساعت 21:00

agha comment avali man nayoomade???
in alan 4omin commente man inja mishe

کدوم ؟

ریحانه جمعه 5 مرداد 1397 ساعت 20:59

به آقا محمد: حالا مگه ایشون گفتن مهم نیست؟ داره میگه از اتفاق های زندگی خستم.
آقا چرت و پرت نگین دیگه! عه!

ولش کن ریحانه جان . من اصلا اهمیت ندادم به حرفش . دیگه هرکس یه ادبیاتی داره .
آقایون از گونه های مختلف. ...

ریحانه جمعه 5 مرداد 1397 ساعت 20:01

راستی از طرف منم بهش بگو شما بهتره با تیر چراغ برق ازدواج کنید. از لحاظ ظاهری خیلی به هم میاین!

ریحانه بخدا نمیدونی چقدر ناراحت شدم.

ریحانه جمعه 5 مرداد 1397 ساعت 19:46

ببین منم نابوووودم سر این قضایا ها. یعنی چیزایی که دست خودم نبوده گه زده تو زندگی. ولی یه چیزی بلدم که اصلا آب رو آتیش هست. اینه: به درک.

هی بگو به درک.

بعدم مثلا بگو وقتی برا دنیا مهم نیست برا چی برا من مهم باشه. به درک.

و یک نکته دیگه. رو بده :))) بزار برن و بیان. شاید اون کسایی که تو با احتیاط راهشون میدی گزینه های خوبی نیستن چون انتخاب هات خوب نیستن. وقتی همه را راه بدی میفهمی کم کم چه تیپ آدم هایی تو رو می پسندن.

سخت نگیر. برو حالشو ببر. ته همش هم بگو کون لقشون :))))

واقعا هم به درک . من تو دورنم چیزایی دارم و توانایی هایی دارم که خیلی ها ندارن . خب این آقا چشم نداشته ببینه به درک

محمد جمعه 5 مرداد 1397 ساعت 19:37 http://seventhsky.blogsky.com

خدا هیچکس را ضایع نمیکنه!!
این آدما هستند که همدیگر را ضایع میکنند
اگر یکی ضایعت کرده بدان تقصیر خودته!
اون مسئله ای که شما فکر میکنی مهم نیست برای خیلی ها مهمه!

مرسی که گفتید تقصیر خودمه

زینب جمعه 5 مرداد 1397 ساعت 19:24

درسته هرکسی معیاری داره ولی به نظرم قد از اون چیزاییه که اگر بقیه چیزا سرجاش باشه میشه چشم پوشی کرد خصوصا در مورد خانما کم اهمیت تره. اصولا خیلی آقایون ظریف و ریزه دوست دارند. لذا این آقا خیلی دیگه مشکل پسند بوده مطمئن باش بقیه رفتارهاش هم همینطوری سختگیرانه است و زندگی باهاش سخته.

به نظرم وقتی رد میکنیو یکیو دیگه بهش رو نده یا جواب نده اگه گفت برو یکیو پیدا کن و ...به کل نادیده اش بگیر حداقل تحقیر بشه.

در آخر واقعا از ته قلبم برات دعا می کنم که اون روز بیاد که پاداش این همه خوبیتو از خدا بگیری و اون روز خیلی نزدیک باشه.

زینب عزیزم ممنون. راست میگی. من اشتباه کردم باید بش میگفتم من گزینه ای اصلا سراغ ندارم و درست نیس که بخوام برا شما بگردم . اما یه لحظه فکر کردم شاید حس کنه حسود شدم یا زورم اومده .
ممنون.
واقعا چقدر بعضی از پسرا پرو و پر مدعا هستن . آخه بگو خودت عیب نداری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد